تشریح ویژه برنامه‌های دهه وقف در البرز
کد خبر: 4002598
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

تشریح ویژه برنامه‌های دهه وقف در البرز

مدیرکل البرز با اشاره به پیش‌بینی 180 ویژه‌برنامه در دهه وقف، گفت: پیگیری سرمایه‌گذاری در موقوفات برای افزایش بهره‌وری یکی از اقدامات در دستور کار است که اگر این موضوع در موقوفات تحقق پیدا کند بسیاری از نیازمندی‌های مردم را پوشش خواهد داد.

تشریح ویژه برنامه‌های دهه وقف در البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: وقف سنتی حسنه و ماندگار است که از صدر اسلام تاکنون به عنوان یکی از اثرگذارترین مؤلفه‌های دینی مورد توجه قرا گرفته است.

وی، با اشاره به تنوع ۸۰۰ موردی نیات واقفان در سطح کشور، بیان کرد: نیت واقفان در سال‌های اخیر در بخش‌های روانی، اجتماعی، امیدآفرینی، مذهبی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، درمانی، قرآنی و ... متمرکز شده است.

این مسئول تصریح کرد: وقف بارزترین نوع صدقه است که لازم است به آن توجه لازم شود، متأسفانه جایگاه وقف در جامعه به درستی تبیین نشده است و اصحاب رسانه در احیای این امر و اصلاح دیدگاه مردم نقش مهمی دارند و مجموعه اوقاف نیز مکلف است با شفاف‌سازی و عملکرد مناسب اثرگذار باشد.

دشتکی با اشاره به اینکه دهه وقف از ۱۲ مهر آغاز و تا ۲۱ همین ماه ادامه دارد، شعار این دهه به ترتیب روزها را وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش، وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت، وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان، وقف، سلامت و بهداشت جامعه، وقف، اشتغال و تولید و وقف جمعی و توسعه مشارکت‌های اجتماعی اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف البرز، از پیش‌بینی 180 عنوان برنامه به مناسبت دهه وقف در استان خبر داد و برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، برگزاری همایش یاوران وقف، اعزام ۳۰ مبلغ به منطق شهری و روستایی، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای واقف، دیدار با مسئولان، برپایی نمایشگاه وقف، برگزاری مسابقه فرهنگی با محوریت وقف، تکریم و تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی در حوزه‌های تولید، اشتغال، صادرات و واردات، بازدید از مجموعه‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان همچون جهاد دانشگاهی، توسعه وقف‌های قرآنی، نشست با فعالان در حوزه‌های دانش‌بنیان در راستای حمایت از طرح‌ها، افتتاح و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه وقف بیان کرد.

این مسئول در پایان یکی از نیازهای جامعه امروز را احیای جایگاه وقف و کارکردهای اصلی آن در جامعه بیان کرد و با اشاره به اینکه احیای وقف ارتباط مستقیم با خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها دارد، گفت: پیگیری سرمایه‌گذاری در موقوفات برای افزایش بهره‌وری یکی از اقدامات در دستور کار است که اگر این موضوع در موقوفات تحقق پیدا کند بسیاری از نیازمندی‌های مردم را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام
captcha