تنها ۱۰ درصد مردم با بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند
کد خبر: 4008835
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

تنها ۱۰ درصد مردم با بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند

امام جمعه موقت قزوین گفت: مقام معظم رهبری مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را در گام دوم نقلاب مشخص کرده‌اند و برای این کار یک طرح راهبردی دارند که این طرح باید به یک گفتمان عمومی در بین مردم و مسئولان تبدیل شود اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهد تنها ۱۰ درصد مردم با بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند و این موضوع هنوز به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل نشده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز هفتم آبان در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه تقوا را به یک دژ مستحکم و نفوذناپذیر تشبیه کرده‌اند، بیان کرد: از مهمترین کارکردهای تقوا خاصیت دفع و رفع است؛ یعنی تقوا می‌تواند مشکلات را از انسان دور کند و اگر انسان به مشکلی گرفتار شد به خروج از آن مشکل و رفع گرفتاری کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه یک مأموریت مهم دارند، تصریح کرد: مأموریت و ابرپروژه مقام معظم رهبری این است که امت اسلامی را برای ایجاد تمدن اسلامی و در نهایت ظهور منجی آماده کند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را در گام دوم نقلاب مشخص کرده‌اند و برای این کار یک طرح راهبردی دارند که این طرح باید به یک گفتمان عمومی در بین مردم و مسئولان تبدیل شود اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهد تنها ۱۰ درصد مردم با بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند و این موضوع هنوز به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این مأموریت و ابرپروژه را درک نکنیم نمی‌توانیم امام جامعه را درک کنیم، تصریح کرد: برای شناختن معمار تمدن اسلامی باید نقشه راهی که امام جامعه تدوین کرده‌اند را بشناسیم و اگر کوتاهی کنیم وارد یک دالان تاریک و ظلمانی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام خضری ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای ساخت تمدن اسلامی، گفت: برای اینکه تمدن اسلامی ساخته شود نیاز به یک حرکت عمومی داریم، این حرکت وجود دارد اما باید سرعت و انضباط پیدا کند و پیشرفت آن به سمت تحقق تمدن اسلامی محسوس باشد.

وی تصریح کرد: حال این سؤال پیش می‌آید که پیش بردن کاروان جامعه برای رسیدن به تمدن اسلامی وظیفه چه کسی است؛ بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری راهبری مردم، ارائه راهکار و برنامه‌ریزی در این مسیر برعهده «حلقه‌های میانی» است.

این مسئول اظهار کرد: سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که حلقه‌های میانی چه کسانی هستند؟ وظیفه حلقه‌های میانی برعهده دولت، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیست بلکه اعضای حلقه‌های میانی کسانی از میان مردم هستند.

وی افزود: اعضای حلقه‌های میانی درواقع کسانی هستند که توان برنامه‌ریزی، راهبری و تمرکز در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را دارند، انسان‌هایی از میان مردم که در مسائل مختلف تجربه دارند و نظام و دولت باید ضمن تسهیلگری برای امور حلقه‌های میانی، از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه مشکل کنونی جامعه عدم حمایت از حلقه‌های میانی است، بیان کرد: متأسفانه مشکل جامعه از آنجا آغاز شد که کارها سازمانی شدند و مردم تبدیل به شهروند شدند، درصورتی که وظیفه دولت تصدی‌گری نیست بلکه باید کار را به دست مردم بسپارد و شرایطی را فراهم آورد تا زیرساخت‌های فرهنگی جامعه اعم از دستگاهای مختلف فرهنگی دچار تغییر و تحول اساسی شوند.

حجت‌الاسلام خضری گفت: حلقه‌های میانی و گروه‌های خودجوش مردمی که باید در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را برای تحقق تمدن اسلامی راهبری کنند نیاز به حمایت و صیانت دولت و دستگاه‌ها دارند، به عنوان مثال امروز در موضوع تحول آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان خودشان می‌توانند برای حل مشکل پیشقدم شده و نقش پیشران را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha