افتتاح مؤسسه قرآنی بدون سرمایه منطقی نیست
کد خبر: 4014223
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

افتتاح مؤسسه قرآنی بدون سرمایه منطقی نیست

نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید بتوانند روی پای خود بایستند و حمایت‌ها از سوی ادارات دولتی کمک‌کننده باشد گفت: گاه مؤسسه بدون داشتن سرمایه و فضا فقط به امید دریافت مبلغی از تبلیغات اسلامی یا ارشاد جهت فعالیت، مرکزی را احداث می‌کند که این نگاه درست نیست.

انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآن مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی، عصر چهارشنبه، 26 آبان با حضور سید جبار موسوی، نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زهرا السادات عامری، نماینده اتحادیه کشوری و مدیرعامل اتحادیه قم، حجت‌الاسلام فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مدیران مؤسسات قرآنی استان به صورت حضوری و مجازی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سید جبار موسوی، نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز اظهار کرد: هدف از تشکیل اتحادیه مدغم را انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: اعضای اتحادیه جدید باید با جدیت بیشتری مطالبات و پیگیری‌ها را دنبال کنند.

وی ضرورت تلاش مضاعف برای رشد و توانمندسازی مؤسسات قرآنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مؤسسات باید بتوانند روی پای خود بایستند و اگر حمایتی از سوی ادارات دولتی انجام شود باید کمک‌کننده باشد، گاه مؤسسه بدون داشتن سرمایه و فضا فقط به امید دریافت مبلغی از تبلیغات اسلامی یا ارشاد جهت فعالیت، مرکزی را احداث می‌کند که این نگاه درست نیست و بدون داشته سرمایه و آورده کار قرآنی و فعالیت در این فضا با شرایط اقتصادی امروز منطقی و عاقلانه نیست. امید است اتحادیه و مؤسسات تلاش کنند تا بخشی از توانمندی‌های خود را به عرصه ظهور برسانند و حمایت‌های دولتی نیز طبق قانون وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه برای فعالیت قرآنی کردن همه چیز پول نیست، ادامه داد: مدیران مؤسسات برای ادامه حرکت در مسیر قرآن باید به دنبال عقد تفاهم‌نامه با ادارات دولتی و ... باشند تا حرکت در این مسیر امکاناتی را ایجاد کند. برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی نیاز داریم که پرتلاش‌تر از قبل وارد عرصه شویم. اتحادیه، مکانی برای کسب اسم و رسم و منافع شخصی نیست و نیت همه داوطلبان و افرادی که حائز آراء می‌شوند خدمت است.  

راهی جز توانمند کردن مؤسسات قرآنی نداریم

علیرضا حاج‌علی بیگی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نیز در این جلسه اظهار کرد: امید است خروجی این انتخابات تأمین منافع صنفی مؤسسات و مراکز قرآنی استان باشد. در سالیان اخیر مؤسسات قرآن و عترت با مشکلات بسیار سخت و نفس‌گیر دست‌و‌پنجه نرم کردند و امید است با شکل‌گیری اتحادیه جدید این مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: عدم توجه شایسته به حوزه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی، شیوع بیماری کرونا و بروز مشکلات اقتصادی باعث شد تا خدمت‌رسانی در بخش قرآن با مشکلاتی مواجه باشد. امید است با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد و رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی باشیم. قرار گرفتن مؤسسات در مسیر مشکلات آزمونی بود تا این مراکز بدانند برای رسیدن به اهداف باید مسیری پرپیچ و‌خمی را طی کنند و ما نیز راهی جز توانمندکردن مدیران و مؤسسات قرآن نداریم.

حاج‌علی بیگی ادامه داد: تشکیل اتحادیه جدید به واسطه انسجام بیشتر می‌تواند به توانمندسازی مؤسسات قرآن و عترت، پیگیری مطالبات و منافع آنان در حوزه‌های مختلف منتج شود. مطالبه‌گری باید به دور از هرگونه گروه‌بازی شبه‌جریانی و سیاسی باشد. امروز در شرایطی هستیم که تهاجم فرهنگی در فضای مجازی خیلی از نوجوانان و جوانان را دچار آسیب‌های جدی کرده است و مؤسسات باید این نسل را از تهاجم مصون نگه دارند.

انتهای پیام
captcha