آبی برای انتقال از چهارمحال‌وبختیاری به استان‌های کویری باقی نمانده است
کد خبر: 4014875
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
نماینده مجلس:

آبی برای انتقال از چهارمحال‌وبختیاری به استان‌های کویری باقی نمانده است

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص کم‌آبی در استان‌های کویری مانند یزد و اصفهان گفت: برای حل مشکل کم‌آبی باید بحث انتقال آب از دریا مدنظر قرار بگیرد، هیچ آبی در چهارمحال‌وبختیاری برای انتقال به استان‌های کویری باقی نمانده است.

قدرت الله حمزه نماینده مجلس

قدرت‌الله حمزه، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص چالش‌های حوضه زاینده‌رود و بحران کم‌آبی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اکثر نقاط کشور با بحران کم‌آبی مواجه شده‌اند و این استان نیز از این قاعده مستثنی نیست و از چند سال گذشته درگیر خشکسالی شدید شده است.

حمزه در خصوص کم‌آبی در استان‌های کویری مانند یزد و اصفهان، گفت: برای حل مشکل کم‌آبی باید بحث انتقال آب از دریا مدنظر قرار بگیرد، هیچ آبی در چهارمحال و بختیاری برای انتقال به استان‌های کویری باقی نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه تونل بهشت‌آباد خطر قرمز مردم چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: مردم این استان در بسیاری از شهرها، روستا و حتی مناطق عشایری با مشکل آب شرب مواجه هستند و با تانکر آبرسانی می‌شوند، همچنین امکان تخصیص آب برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در این استان وجود ندارد.

حمزه با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری اجازه حفر یک متر تونل را برای انتقال آب نمی‌دهند، گفت: تمامی دشت‌های این استان در حالت بحرانی و ممنوعه بحرانی قرار دارند، آبی برای انتقال از این استان وجود ندارد و مسئولان برای حل مشکل کمبود آب در استان‌های مرکزی کشور باید تدبیر دیگری بیندیشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha