دولت، مجلس و قوه قضائیه به حقوق‌های نجومی خاتمه دهند
کد خبر: 4016347
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
امام جمعه جیرفت خطاب به مسئولان:

دولت، مجلس و قوه قضائیه به حقوق‌های نجومی خاتمه دهند

امام جمعه جیرفت حقوق‌های نجومی را لکه ننگی بر پیشانی نظام عنوان کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر دولت، مجلس و قوه قضائیه با شفاف‌سازی، تصویب قوانین مؤثر و نظارت کارآمد به آن خاتمه دهد و مطالبه پنج ساله رهبری در این زمینه را محقق کنند.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت ظهر امروز پنجم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت با گرامیداشت روز بسیج مستضعفان اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای تبیین مقام بسیج و بسیجی خود را یک بسیجی دانسته و به حال بسیجیان غبطه می‌خورد.

وی افزود: بسیج حقیقتا و در عمل پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است و تشکیل بسیج از برکات و الطاف آشکار خداوند متعال بر ملت ایران است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امام خمینی(ره) افتخار خود در این دنیا را بسیجی بودن می‌داند، اظهار کرد: تشکیل بسیجیان جهان اسلام و هسته‌های مقاومت اسلامی در سراسر عالم از پیش‌بینی‌های تحقق یافته امام راحل(ره) به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام تارم با بیان دست‌آوردهای دستاورهای دفاع مقدس افزود: دستاوردهای دفاع مقدس به ویژه در حوزه مدیریتی باید مورد مطالعه دقیق و تبیین گسترده در جامعه قرار بگیرد.

وی تفکر بسیجی را موجب ناامیدی دشمن دانست و گفت: بسیجی فرهنگی است که چکیده آن، پیشرو بودن در تمامی عرصه‌های اساسی زندگی است.

امام جمعه جیرفت گفت: حلقه‌های صالحین مورد تأکید مقام معظم رهبری است که فعالیت‌های آنان شایسته تجلیل است.

تارم با اشاره به قرارگیری در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: آمریکا باید بداند ایران اسلامی به هیچ وجه از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد و آمریکا باید بدعهدی‌های خود را در عمل جبران کند.

وی لغو تحریم‌ها را خواستار شد و افزود: تحریم‌ها باید بدون قید و شرط برداشته شود و آمریکا بداند دوران زورگویی و تحمیل فکر و عقاید باطل استکبار به سر آمده است.

امام جمعه جیرفت حقوق‌های نجومی را لکه ننگی بر پیشانی نظام عنوان کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر دولت، مجلس و قوه قضائیه با شفاف سازی، تصویب قوانین مؤثر و نظارت کارآمد به آن خاتمه دهد و مطالبه پنج ساله رهبری در این زمینه را محقق کنند.

امام جمعه جیرفت تنش آبی را یادآور شد و گفت: ابربحران تنش آبی در کشور که مسئله‌ای چند بُعدی است باید با اندیشه صحیح مدیریت شود و ملت بدانند مسئولان در حال پیگیری مشکلات آنان هستند.

وی با تقدیر از رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی با اقدام به موقع خود و انعکاس دقیق حقایق و مطالبات مردم، دسیسه رسانه‌های بیگانه و پروژه کشته‌سازی را ناکام گذاشت.

امام جمعه جیرفت خطاب به وزیر کشور گفت: هیئت دولت باید تکلیف استان کرمان را مشخص کند و نماینده عالی دولت در این استان پهناور باید سریع‌تر تعیین تکلیف و اقدام مقتضی به عمل آید تا امور مردم با صلابت و سرعت پیگیری شود.

 تارم توجه به رفع مشکلات مردم را در تأمین نفت و سیلندر گاز خواستار شد و اظهار کرد: از مسئولان شهرستان خواستاریم مشکل سیلندرگاز و نفت را سریع‌تر برطرف کنند تا مردم بیش از این گرفتار مشکلاتی با راه حل‌های ساده نباشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: اعتقادات، فروع دین و مسائل اخلاقی سه جنبه مهم دین مبین اسلام است و بنابر معارف قرآنی، نیکوکار کسی است که هر سه جنبه دین را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام
captcha