نمایندگان اردنی در اعتراض به توافق با اسرائیل صحن پارلمان را ترک کردند + فیلم
کد خبر: 4019496
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

نمایندگان اردنی در اعتراض به توافق با اسرائیل صحن پارلمان را ترک کردند + فیلم

اعضای پارلمان اردن در اعتراض به توافقنامه اخیر میان کشورشان با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق انرژی در برابر آب، صحن پارلمان را ترک کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، صالح العرطومی، وکیل دادگستری و عضو پارلمان اردن، امروز چهارشنبه در ابتدای جلسه پارلمان اردن از نمایندگان مسئول امضای توافقنامه «انرژی در برابر آب» امان  با رژیم صهیونیستی و امارات خواست که مقر پارلمان را ترک کنند.

صالح العرطومی، وکیل دادگستری در این جلسه گفت: اگر آنها(نمایندگان موافق توافقنامه مذکور) نروند، من خواهم رفت.

عبدالکریم الدغمی، رئیس پارلمان اردن درخواست العرطومی را نقض قوانین داخلی پارلمان دانست و از او خواست تا جلسه را ترک کند.

فیلم خروج نماینگان از صحن پارلمان را اینجا ببنید.

درخواست العرطومی در جلسه امروز پس از آن که پارلمان به اتفاق آرا تصمیم به تشکیل جلسه ویژه با دولت برای بررسی توافقنامه برق در برابر آب امان با تل‌آویو گرفت، سروصدا به پا کرد.

تعداد زیادی از نمایندگان پس از العرطومی در اعتراض به توافقنامه «انرژی در برابر آب» با رژیم صهیونیستی و امارات صحن پارلمان را ترک کردند که منجر به از دست رفتن حد نصاب پارلمان شد و جلسه امروز آن هم به دوشنبه آینده موکول شد.

امان و تل‌آویو روز دوشنبه، 22 نوامبر(اول آذر) در حاشیه نمایشگاه اکسپو دبی و با حضور جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور تغییرات اقلیمی قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن، این کشور عربی انرژی خورشیدی را برای رژیم صهیونیستی تأمین می‌کند و این رژیم هم در مقابل آب شیرین برای اردن می‌فرستد.

طبق بیانیه صادره دو طرف، قرار است یک مجموعه تولید انرژی خورشیدی در اردن با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات برق سبز به فلسطین اشغالی صادر کند و در مقابل رژیم صهیونیستی تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین برای اردن بفرستد.

از آن روز چندین بار شهروندان اردنی در اعتراض به امضای توافقنامه کشورشان با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام
captcha