التیام زخم‌های کودکانه با حضور مؤثر سازمان‌های بین‌المللی
کد خبر: 4027274
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
یک روانشناس کودک مطرح کرد؛

التیام زخم‌های کودکانه با حضور مؤثر سازمان‌های بین‌المللی

یک روانشناس کودک گفت: احساس نیاز برای التیام روح کودکان در سراسر جهان یک امر ضروری است که باید در تراز جهانی دیده، شنیده و در عمل کاربردی شود که در این راستا سازمان‌های صلح جهانی چون یونیسف با همکاری جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از این بیشتر اثرگذار باشند.

فاطمه حسینی‌فر،  روانشناس کودکفاطمه حسینی‌فر،  روانشناس کودک در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یونیسف یا صندوق کودکان سازمان ملل متحد در حال حاضر در نزدیک به 200 کشور در جهان فعال بوده و بیش از 70 سال است که برای بهبود زندگی کودکان و خانواده‌هایشان تلاش می‌کند و هدف آن هم رشد، بقا و کامیابی کودکان است.

وی افزود: این صندوق در بحبوحه جنگ جهانی دوم برای اینکه خدمات تغذیه و بهداشت و درمان کودکان را بتواند پوشش دهد راه‌اندازی شد و به مرور فعالیتش گسترش پیدا کرد و آن موقع حالت صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل بود و حال صندوق حمایت از کودکان شده و به‌عنوان یکی از ارکان دائمی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

این روانشناس کودک ادامه داد: این مجموعه بیش از 70 سال است که در حال فعالیت بوده و با حمایت طیف وسیعی از مقامات دولتی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف همراه شده و شامل یک سری کمک‌های داوطلبانه می‌شود و یک سری حمایت‌های دولتی را در کشورهای مختلف به همراه دارد.

حسینی‌فر اظهار کرد: در بخش خصوصی هم نهادها و افراد زیادی با این صندوق حمایت از کودکان همراه شدند و البته یونیسف با دولت جمهوری اسلامی ایران هم همکاری دارد و برنامه‌های هم راستایی برای حمایت از کودکان و خانوده‌هایشان دارد.

وی افزود: حمایت از بعضی برنامه‌های واکسیناسیون کودکان، تجهیز کارخانه شیر پاستوریزه، حمایت از برنامه‌های زیادی که به سلامت کودکان مربوط می‌شود و حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مبارزه با بیماری‌های کودکان برنامه‌های مشترکی هستند که دولت جمهوری اسلامی ایران و یونیسف در سال‌های اخیر به اجرا درآوردند.

این روانشناس کودک بیان کرد: مبارزه با سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی در تغذیه کودکان که به سلامت کودکان مستقیم مربوط می‌شود و به هر صورت شامل برنامه‌هایی که به سلامت جسم و روان کودکان مربوط می‌شود از دیگر برنامه‌هاست؛ اخیرا هم برنامه‌های بیشتری در مورد حمایت از آموزش کودکان به برنامه‌های یونیسف اضافه شده و در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد.

حسینی‌فر ادامه داد: این مجموعه حوزه‌های مختلفی برای همکاری جمهوری اسلامی ایران و یونیسف دارد مثل سلامت و تغذیه کودکان، پیشگیری از بعضی از بیماری‌ها، آموزش کودکان، حمایت از کودکان در مورد سوء رفتارهایی که از خانواده یا جامعه ممکن است ببینند، حمایت از رفاه کودکان و پیشگیری از گرایش کودکان به سمت مواد مخدر و برنامه‌هایی از این دست که مستقیما با سلامت جسم و روان کودکان سر و کار دارند، محور اصلی فعالیت یونیسف به‌‌خصوص در برنامه‌های مشارکتی که با ایران دارد، هستند.

این روانشناس کودک بیان کرد: اخیرا نیز یونیسف از تعطیلات طولانی‌مدت آموزش کودکان به‌دلیل کرونا، انتقاد کرده و آسیب‌هایی که این تعطیلات طولانی‌مدت متوجه کودکان کرده و در این زمینه هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهد.

حسینی‌فر یادآور شد: احساس نیاز برای التیام روح کودکان در سراسر جهان یک امر ضروری است که باید در تراز جهانی دیده، شنیده و در عمل کاربردی شود که در این راستا سازمان‌های صلح جهانی چون یونیسف با همکاری جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از این بیشتر اثرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha