ام‌البنین(س)؛ الگوی صبر و استقامت مادران و همسران شهدا
کد خبر: 4029204
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

ام‌البنین(س)؛ الگوی صبر و استقامت مادران و همسران شهدا

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج گفت: حضرت ام‌البنین(س) با گذشت 1400 سال از تاریخ اسلام هنوز در فرهنگ اسلامی و نهضت حسینی اسوه و الگویی برای بانوان است.

دیدار با خانواده شهدا

به گزارش ایکنا از البرز، راحله صالحی، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج، صبح امروز، 27 دی‌ماه به مناسبت گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا با خانواده شهیدان «اسماعیل لطفی» و «حجت‌الله ملکی» دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) از هر فرصتی برای تربیت فرزندان استفاده می‌کرد و آن حضرت نقش تبیینی خود را در هیچ‌ حالی رها نکرد، افزود: آن حضرت مبانی و معارف عاشورایی و مصائب کربلا را با اشک و آه و مجالس عزا زنده نگه می‌داشت.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج با اشاره به اینکه در مقام و جایگاه حضرت ام‌البنین(س) همین بس که مادر حضرت ابوالفضل(ع) است، گفت: وقتی خبر شهادت چهار فرزندش را در کربلا به او می‌دهند با صلابت می‌ایستد و می‌فرماید تمام فرزندان من و آنچه در زمین و آسمان است به فدای حسین(ع) باد؛ ادبی که ام‌البنین(س) در برابر امام علی(ع) داشت مانند همان ادبی است که حضرت خدیجه در مقابل پیامبر(ص) داشت.

صالحی ویژگی دیگر حضرت ام‌البنین(س) را ایثار دانست و با اشاره به اینکه ما در واژگان دینی دو واژه ایثار و احسان داریم و ایثار اوج فضایل است، یادآور شد: ایثار را می‌توان به ایثار جان و ایثار مال تقسیم کرد و این دو نوع ایثار یعنی بذل جان و مال را می‌توان در زندگی حضرت ام‌البنین(س) مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: این سیره به تأسی از زنان بزرگواری چون ام‌البنین(س) سال‌های سال است که میان مادران و همسران شهدا وجود دارد؛ در طول هشت سال دفاع مقدس چه بسیار مادرانی که نه تنها یک فرزند بلکه چندین فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و از جگرگوشه خود در راه سعادت و پیروزی جبهه حق علیه باطل گذشتند؛ یا مادران و همسران شهدای مدافع حرم که برای دفاع از حریم حرم اهل‌ بیت(ع) این چنین صبورانه ایستادند و پس از شهادت فرزند و همسر، به زندگی ادامه دادند تا این مسیر رهرو واقعی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج با تأکید بر اینکه این بانوی بزرگوار هنوز با گذشت 1400 سال از تاریخ اسلام در فرهنگ اسلامی و نهضت حسینی اسوه و الگویی برای بانوان است، گفت: نامگذاری 26 دی‌ماه به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا در تقویم رسمی کشور، در واقع بزرگداشتی ماندگار برای این زنان غیور است؛ روزی که به ما یادآوری می‌کند تربیت نسل سلیمانی‌ها از دامان مادرانی است که با تأسی به سیره ام‌البنین(س) این‌چنین دلیر و ولایت‌مدار زندگی کرده و فرزندانی چون حاج قاسم را تربیت کردند.

انتهای پیام
captcha