اهمیت پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 4029516
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
استاندار چهارمحال‌وبختیاری مطرح کرد؛

اهمیت پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در مبارزه با مواد مخدر

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک بسته علمی کامل است که باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای نیز باشد، مباحثی مانند اشتغال، موضوعات نظامی و امنیتی، اجتماعی، مددکاری، درمان و بهداشت در مبازره با موادمخدر باید مورد تأکید قرار بگیرد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۲۸ دی‌ماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با تأکید بر اینکه اعتیاد یک پدیده شوم و خانمان‌سوز است، اظهار کرد: این معضل اجتماعی کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است و منجر به ایجاد مشکلات شدید در خانواده‌ها و در نهایت فروپاشی آن می‌شود.

استاندار افزود: اعتیاد علاوه بر تشدید معضلات اجتماعی در حوزه‌های دیگر نیز موجب بروز مشکل می‌شود، عموماً معتادان بیماری‌های واگیردار را نیز انتقال می‎دهند، اعتیاد امروزه جامعه جهانی را تحت تأثیر تبعات ناگوار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: می‌توان با همکاری دانشگاه‌ها و ظرفیت نخبگان در بحث پیشگیری و مبارزه با موادمخدر وارد عمل شد، برای این امر نیازمند راهکارهای علمی و بومی متناسب با شرایط استان هستیم.

حیدری تأکید کرد: مبارزه با موادمخدر نیازمند عزم همگانی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و غیره است، برای این امر نیازمند یک بسته علمی کامل هستیم، این بسته باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشد، مباحثی مانند اشتغال، موضوعات نظامی و امنیتی، اجتماعی، مددکاری، درمان و بهداشت در بحث مبازره با موادمخدر باید مورد تأکید قرار بگیرد.

استاندار با بیان اینکه در مسئله مقابله با پدیده شوم اعتیاد بحث پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: عموماً پیشگیری کم‌هزینه‌تر از درمان است، بنابراین بحث مبارزه و مقابله با موادمخدر باید به‌صورت محله‌محور پیگیری شود، می‌توان در این راستا از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و سمن‌ها نیز استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش کشفیات موادمخدر و دستگیری عوامل قاچاق موادمخدر، تصریح کرد: افزایش کشفیات موادمخدر و دستگیری توزیع‌کنندگان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر قابل تقدیر است، اما باید به این مسئله توجه داشت که این افزایش می‌تواند مفهوم دیگری نیز داشته باشد، یعنی امکان دارد که اعتیاد و مصرف موادمخدر در جامعه در حال افزایش است.

حیدری یادآور شد: باید به اعتیاد به چشم یک بیماری نگاه کرد، آموزش خانواده‌ها در راستای بحث پیشگیری دارای اهمیت بالایی است، اما خروجی این آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه باید در جامعه مشهود باشد.

استاندار راه‌اندازی کمپ نگهداری معتادان متجاهر و آزمایش تشخیص موادمخدر در استان را از ضروریات دانست و بیان کرد: اعتیاد بسیاری از مسائل در جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین باید اقدامات در این راستا موجب کاهش معضل اعتیاد در استان شود.

انتهای پیام
captcha