اردوی «نسیم برادری»؛ الگویی برای وحدت عملی ببن مذاهب اسلامی
کد خبر: 4037459
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
مسئول آموزش اداره‌کل ادیان سازمان تبلیغات بیان کرد:

اردوی «نسیم برادری»؛ الگویی برای وحدت عملی ببن مذاهب اسلامی

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری اردوی «نسیم برادری» در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: این اردو الگویی برای وحدت عملی است.

نسیم برادریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌اسماعیلی، مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری اردوی «نسیم برادری» در آخرین هفته بهمن‌ماه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: ویژگی این اردوی جهادی، مشارکت و همکاری ۱۵ روحانی شیعه و ۱۵ مولوی اهل تسنن است که هدف آن، در کنار محرومیت‌زدایی، نشان دادن «الگوی وحدت عملی» است.

مؤسسه «ملت ابراهیم» مؤسسه‌ای است که فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه وحدت و تمدن اسلامی از سال ۱۳۸۸ فعالیت آغاز کرده است، این مؤسسه متشکل از ۶۰ طلبه است که بیشتر تمرکزش بر فعالیت در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

این مؤسسه در آخرین روزهای بهمن‌ماه، با مشارکت اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت بسیار مهم و قابل توجهی را در شهرستان کنارک، جنوبی‌ترین شهرستان منطقه بلوچستان آغاز کرده است، منطقه‌ای که در ماه‌های گذشته درگیر سیل بوده و به همین دلیل خانه‌های نه چندان مستحکم آن به شدت آسیب دیده است.

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ویژه‌ای که این مؤسسه با مشارکت اداره کل ادیان و مذاهب انجام داده است، برگزاری اردوی جهادی با عنوان «نسیم برادری» است، در توضیح این فعالیت جهادی تأثیرگذار گفت: در این اردوی جهادی، تلاش می‌کنیم تا یک الگوی وحدت عملی را به نمایش بگذاریم، ما از این مرحله که بگویم وحدت خوب است و یا اینکه بخواهیم اصول وحدت را بررسی کنیم گذشته‌ایم، ما اکنون راهکارهای عملی را دنبال می‌کنیم، راهکارهایی که سبب می‌شود به یک الگوی عملی برسیم.

۳۰ روحانی شیعه و سنی

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: این اردوی جهادی با مشارکت و همکاری ۱۵ روحانی از قم و ۱۵ مولوی اهل تسنن که غالباً امام‌جمعه، امام جماعت و مبلغین مؤثر منطقه هستند در شهرستان کنارک برگزار می‌شود.

وی در توضیح این برنامه اردویی گفت: این اردوی سه‌روزه که از ۲۶ بهمن آغاز شده و تا ۲۹ بهمن‌ماه ادامه داشت، با رویکرد کمک به محرومان و خانواده‌های نیازمند کنارک که بر اثر وقوع سیل خانه‌های آن‌ها تخریب‌شده و یا آسیب دیده است برگزار شد که عمده فعالیت‌های این گروه‌ها، عمرانی بوده و شامل تعمیر خانه‌های مردم محروم منطقه و ایزوگام کردن سقف خانه‌های نیازمندان و به‌ویژه خانه‌های ایتام می‌شود.

حاجی‌اسماعیلی ادامه داد: اکثر خانه‌های این منطقه به دلیل فرسودگی و عدم استحکام، به ویژه در هنگام بارش باران، آسیب می‌بینند و به همین دلیل، ایزوگام سقف این خانه‌ها، در اولویت اول فعالیت‌های جهادی این گروه قرار گرفت که بیش از دو هزار و 500 متر ایزوگام از سوی پنج گروه تلفیقی متشکل از علمای اهل تسنن و شیعه برای تعمیر سقف خانه‌های نیازمندان و ایتام استفاده شد.

تهیه بسته‌های معیشتی

مسئول آموزش اداره‌کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این موضوع که محور دیگر فعالیت‌های این اردو، تهیه بسته‌های معیشتی برای 50 خانواده محروم و نیازمند است گفت: این بسته‌ها شامل ۱۳ قلم اجناس مورد نیاز خانوار می‌شود که برای شب عید تهیه‌ شده است. همچنین با مشارکت اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و گروه‌های جهادی، از روزهای اول شیوع کرونا تاکنون، 20 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان توزیع‌ شده است.

وی، برگزاری محافل قرآنی و شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند را از دیگر اهداف برگزاری این اردو برشمرد وگفت: اداره‌کل ادیان و مذاهب با شروع فعالیت حجت‌الاسلام سیفایی، سطح مشارکت خود را با موسسه ملت ابراهیم افزایش داده است تا مسئله وحدت به‌صورت عملی پیگیری شود.

فعالیت‌های آموزشی

حاجی‌اسماعیلی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های مشترک با مؤسسه ملت ابراهیم گفت: این مؤسسه با مشارکت اداره‌کل ادیان و مذاهب، دوره‌های متنوع آموزشی در سراسر کشور به‌ویژه در استان‌های تلفیقی - استان‌های متشکل از علمای اهل تسنن و شیعیان - برگزار کرده است. همچنین، برگزاری «دوره تربیت کادر تمدن اسلامی» با حضور ۶۰ طلبه سطح ۴ حوزه، به مدت دو هفته در قم و «دوره آموزشی تربیت استاد وحدت اسلامی» با شرکت 40 روحانی از ۱۳ استان تلفیقی کشور، ثمره مشارکت این اداره کل با مؤسسه ملت ابراهیم است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: هدف ما از برگزاری این اردو، علاوه بر رسیدن به وحدت عملی، تبدیل علمای اهل تسنن به فعالان اجتماعی است تا در مناطق خود تشکیلات مختلفی ایجاد کنند و قادر به حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه باشند، این تشکیلات از طرف سازمان تبلیغات اسلامی مورد حمایت قرار می‌گیرند و این سازمان برای برطرف کردن نیازهای علمی و مادی جامعه اهل تسنن کشور و ایجاد ارتباط علمای این جامعه با نهادهای انقلابی و حاکمیتی، تسهیل‌گری می‌کند که تاکنون نیز در این زمینه بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام
captcha