آغاز «راهیان نور مجازی» در قزوین
کد خبر: 4037930
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

آغاز «راهیان نور مجازی» در قزوین

مراسم افتتاح «راهیان نور مجازی» دانش‌آموزان قزوینی امروز دوم اسفند با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در سالن کوثر برگزار شد.

راهیان نور مجازی

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش‌آموزی که امروز دوم اسفندماه در سالن کوثر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه قزوین در دفاع مقدس جایگاهی است که نمی‌توان برای آن جایگزین دیگری در نظر گرفت، تابلوی حضور قزوینی‌ها در دفاع مقدس نمایانگر مواردی است که در هیچ جایی اتفاق نیفتاده و دیگر اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: وقتی معنای جنگ را به‌درستی درک نکنیم و آدرس درست ندهیم دچار اشتباه می‌شویم؛ شاید بتوان گفت عملیات کربلای ۴ قزوینی‌ها عاشورای حسینی است؛ در این عملیات ۱۸ رزمنده برادر بودند که بعد از عملیات یا هر دو برادر یا یک برادر شهید شدند؛ ۱۰۴ شهید قزوینی نیز در این عملیات به خط زدند، کربلای ۴ قزوینی‌ها، چراغ راهی برای پیمودن مسیر است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: در مورد عملیات کربلای ۴ ناگفته‌های زیادی وجود دارد، در صورت گذر یا عدم گذر از ام الرصاص، بازهم پیروز بودیم، این راه سلوک شهداست و باید حقیقت کربلای ۴ و شکست هیمنه آمریکا را در فضای مجازی انتشار دهید.

وی تاکید کرد: امروز صدام و ایادی او کجا هستند و شهدا کجا؟ ما پیروزیم چون در قله قرار داریم؛ شهدا به حقیقت رودخانه عاشورا پیوستند. دیگر جنگی اتفاق نمی‌افتد تا فرزندان این ملت همچون ابوترابی‌ها در چنگال اسارت صدام معلم تربیت فرزندان این مرزوبوم شوند، نمی‌دانیم خداوند چه معامله‌ای با جسم نحیف مرحوم علی‌اکبر ابوترابی کرده بود که برکت وجودش در تمامی اردوگاه‌ها احساس می‌شد.

رفیعی بیان کرد: خلبان شهید حسین لشگری ستاره بی‌جایگزین دیگر قزوینی بود که ۱۸ سال بعد از پایان جنگ در اسارت دشمن ماند، سرلشگر شهید حسن‌پور، فرمانده بی‌بدیل عملیات خیبر در لشگر علی بن ابی‌طالب نیز خوش درخشید به قول سردار محسن رضایی فرمانده سپاه وقت، شهیدان حسن‌پور و مهدی زین‌الدین جرئت جنگیدن در روز را به سپاه دادند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که از حقیقت جنگ و دفاع مقدس فاصله بگیریم، ناگهان عده‌ای ناجوانمردانه وارد عرصه می‌شوند، وقتی دفاع مقدس را در حد خاکریز و مرز کوچک کنیم القاء می‌کنند که خود را شهیدان وطن بنامیم اگرچه وطن متن، بطن و باور قلبی ما است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران از موانع زیادی گذشته است. باید غوغایی به پا کرد و صرفاً بیان معارف جنگ را به این چند روز و در فضای مجازی محدود نکنیم، باید فرهنگ غنی دفاع مقدس را که یکبار تمامی زیبایی‌های آن را تجربه کرده‌ایم و به‌وسیله آنها موفقیت را به دست آوردیم به نسل امروز جامعه منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر حاج قاسم سلیمانی حکومت عدل الهی و اوج ویژگی‌های آن دوران، یک‌بار دیگر در دفاع مقدس متجلی شد، در زمان جنگ کسی را به فرماندهی انتخاب می‌کردند که جان‌برکف و ایثارگر باشد، نه اینکه عضو گروه یا جناحی باشد، هم اکنون نیز جامعه نیازمند این برادری‌ها، ایمان و ارادت‌ها است.

انتهای پیام
captcha