۸۰۰ مزار شهدای لرستان هنوز ساماندهی نشده است
کد خبر: 4055121
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

۸۰۰ مزار شهدای لرستان هنوز ساماندهی نشده است

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه ۸۰۰ مزار شهید این استان هنوز ساماندهی نشده است، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای لرستان اختصاص یافته و کار ساماندهی تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد‌.

محمود زرین‌جویی مدیرکل بنیاد شهید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود زرین‌جویی، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز، ۱۷ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، گفت: ما در مقابل شهدا و جانبازانی که اعضا، جوارح و اعصاب خود را از دست داده‌اند حرفی برای گفتن نداریم. جامعه ایثارگران اقیانوس عظیمی هستند که نام خود را برای همیشه جاودان کرده‌اند. وصایای شهدا گنجینه‌هایی برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت است.

وی با بیان اینکه چند سال اخیر بنیاد شهید لرستان در ابعاد مختلف در رده‌ استان‌های بیستم به بعد قرار گرفته بود، اضافه کرد: با نگاه ویژه‌ به شهدا، همیاری خانواده‌های شهدا، مسئولان و مدیران، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اقدامات خوبی انجام شد البته خدمت به شهدا توشه راهی برای آخرت است.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به شرایط کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، گفت: کنگره شهدای لرستان و ۲۲ کمیته تخصصی ذیل آن انقلاب فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان لرستان، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به مرکز توانبخشی ایثار اختصاص یافته است، اضافه کرد: در کنار این اعتبار مبلغ ۱۵ میلیارد برای تجهیز اختصاص یافته است و طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

زرین‌جویی با بیان اینکه ۸۰۰ مزار شهدای لرستان هنوز ساماندهی نشده است، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان لرستان، ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای لرستان اختصاص یافت و تا پایان سال‌ جاری باید مزار شهدا ساماندهی شود. اشتغال چالش کشور و جامعه ایثارگری استان است؛ ۱۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران اختصاص یافته است کمااینکه در طول این مدت ۷۳۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی جذب و به یک هزار و 100 نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به برقراری حق معیشت برای هزار و ۸۲۰ نفر از جامعه ایثارگری فاقد درآمد در لرستان، بیان کرد: ساختمان بنیاد شهید رومشگان خریداری و مجوز ساخت ساختمان بنیاد شهید در شهرستان چگنی گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha