ورود ظرفیت‌های لباس عفیفانه خارجی به ایران
کد خبر: 4057571
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
سیدمجید امامی:

ورود ظرفیت‌های لباس عفیفانه خارجی به ایران

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از استقرار تیمی بین‌المللی و متخصص برای برقراری ارتباط بین داخل و خارج از کشور در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر خبر داد و گفت: باید بتوانیم ظرفیت‌های لباس عفیفانه که در خارج از کشور وجود دارد را در داخل نیز ببینیم.

ورود ظرفیت‌های لباس عفیفانه خارجی به ایران

سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح  محورهای متفاوت جشنواره بین‌المللی مد و لباس سال جاری با دوره‌های گذشته پرداخت و اعلام کرد: این جشنواره با جشنواره‌های دوره‌های قبل در سه «ارتباط» تفاوت دارد؛ اول ارتباط جدی بین طراح و تولید‌کننده است. برای برقراری ارتباط بین طراح و تولیدکننده راه‌های متفاوتی وجود دارد و مهم این است که بتوانیم در بستر جشنواره این راه‌ها را تجربه و در طول سال بسط دهیم.  

وی نکته دوم را ارتباط بین جشنواره و مردم دانست و گفت: جشنواره‌ای که برای لباس برگزار می‌شود، اگر نتواند با همه مردم ارتباط بگیرد، باید بپذیریم که مردمی نیست. برای این ارتباط امسال نه تنها بخش فروش خواهیم داشت بلکه جشن لباس ایرانی ـ اسلامی در بازه 17 تا 24 تیرماه برگزار می‌شود. برای این منظور برج میلاد به همین دلیل انتخاب شده تا فضای جذاب، جوان پسند و نشاط افزایی را برای برگزاری جشنواره مد و لباس فجر داشته باشیم.

امامی اعلام کرد: همچنین رویدادهای جذاب فرهنگی، هنری و موسیقیایی در طول برگزاری جشنواره خواهیم داشت.

ورود ظرفیت‌های لباس عفیفانه خارجی به ایران

وی ارتباط سوم را ارتباط بین داخل و خارج ایران اعلام کرد و گفت: هم باید بتوانیم ظرفیت‌های لباسمان را از زبان خارجی‌ها بشنویم و هم ظرفیت‌های لباس عفیفانه که در خارج از کشور وجود دارد را در داخل ببینیم و از همه مهم‌تر، امکان افق پروازی طراح ایرانی را ارتقا دهیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خصوص نحوه تحقق ارتباط بین طراح و تولیدکننده، گفت: باید با اجرای طرح شیما(مالکیت حقوقی طرح‌های لباس)، فرهنگ‌سازی و ترویج، ارتباط بین طراح و تولید کننده را گسترش دهیم. به همین منظور یکی از راه‌حل‌هایی که پیدا کرده‌ایم این است که جایزه اصلی ما گرنت تولید است.

وی در خصوص گرنت تولید، گفت: کارگروه به تولید‌کننده‌ای که طرح طراحان ایرانی را خریداری و تولید کند، از طریق معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت صمت با سود چهار درصد، سرمایه در گردش می‌دهد.

امامی در پاسخ به اینکه در تمام 10 دوره قبلی جشنواره فجر وعده ارتباط بین طراح و تولید کننده داده شده، اما این ارتباط محقق نشده است؛ شما چگونه این طرح را اجرا می‌کنید؟ گفت: شعار این مسئله خوب است اما باید راه‌حل برای تحقق آن پیدا کنیم که با اجرای این طرح مردم شاهد عمل ما خواهند بود.

استقرار تیم بین‌المللی فاخر در جشنواره فجر

وی در خصوص ارتباط بین داخل و خارج از کشور نیز گفت: این ارتباط را با استقرار یک تیم واقعاً بین‌المللی و یک تیم فاخر دنبال کرده‌ایم. اگر زبان انگلیسی تارنمای جشنواره دقیق نباشد، طراح خارجی نمی‌تواند در جشنواره شرکت کند و شرکت هم نمی‌کند و اگر ما نتوانیم استانداردهای بین‌المللی در جشنواره را رعایت کنیم طبعاً استقبال بین‌المللی از جشنواره رخ نخواهد داد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: ظرفیت استان‌ها و مناطق مختلف کشور به مثابه یک رنگارنگ سبک پوشش ایرانی در جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد و ما باید مردم خودمان را متوجه این مسئله کنیم که تا زیبایی‌های ایران است، زیبایی دیگری دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین توجه ویژه‌ای به طراحی حجاب و پوشش سر داریم و یک بخش معرفی مفاخر لباس و طراحی ایران و اعطای نشان درجه یک یا دو هنری به سه تا چهار هنرمند لباس خواهیم داشت.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای ارسال آثار به جشنواره مد و لباس فجر تا 26 خرداد ماه فرصت دارند. 

انتهای پیام
captcha