آشنایی با کلام وحی از دوران کودکی آغاز شود
کد خبر: 4060643
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

آشنایی با کلام وحی از دوران کودکی آغاز شود

امام‌جمعه موقت کرمانشاه با اشار به اینکه آشنایی با کلام وحی باید از دوران کودکی آغاز شود، گفت: آموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی دانش‌آموزان را با کتاب وحی آشنا کند.

آموزش قرآن در مدارس ابتدایی

حجت‌الاسلام محمد حجتی، امام‌جمعه موقت کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن قاموس زندگی براساس معنویات را به انسان می‌آموزد، اظهار کرد: آشنایی با کلام وحی باید از دوران کودکی آغاز شود. بنابراین آموزش و پرورش باید از دوران ابتدایی دانش‌آموزان را با کتاب وحی آشنا کند.

وی با بیان اینکه آشنایی با کتاب وحی باید شناختی کاربردی و عملی برای دانش‌آموزان ما باشد، افزود: دانش‌آموزان باید با بهره‌گیری از تجربیات مربیان قرآن با کلام وحی آشنا شوند.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه بیان کرد: کلام خدا در بین دانش‌آموزان در بلندمدت نتیجه‌بخش خواهد بود و ثمرات بسیاری در شخصیت‌شان دارد؛ بر این اساس دانش‌آموزان باید بدانند که قرآن برای هدایت همه نازل شده و نباید اجازه بدهیم که در مراکز آموزشی ما به قرآن‌ کریم تنها به‌عنوان یک کتاب درسی صرف نگاه شود.

حجت‌الاسلام حجتی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری مربیان توانمند در آموزش‌های دینی و قرآنی، گفت: ناگفته نماند که در بحث آموزش قرآن در مدارس و مراکز آموزشی باید مربیان مجرب به‌کارگیری شوند و مربیان قرآنی علاوه بر تجربه در حوزه قرآنی از شخصیتی خاص برای جذب مخاطب برخوردار باشند.

وی زندگی قرآنی را بهترین سبک زندگی دانست و افزود: با انس گرفتن با کلام وحی هرگز بن‌بست را تجربه نخواهیم کرد و همراهی و دوستی با قرآن سعادتمندی ما را تضمین می‌کند.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه آشنایی درست و کامل با قرآن شناخت ما را از اسلام بیشتر می‌کند، بیان کرد: مسئولان و متولیان امور دینی باید در این مسیر تلاش کنند و در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کوشا باشند.

انتهای پیام
captcha