اجرای نهضت تولید محتوای دینی در هرمزگان
کد خبر: 4065675
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

اجرای نهضت تولید محتوای دینی در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در جامعه، گفت: ما در هرمزگان نهضت تولید محتوای دینی در فضای مجازی را اجرا و تاکنون نزدیک به ۴۵۰ کلیپ در این حوزه تولید کرده‌ایم.

نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، ۳۱ خردادماه، در نشستی خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد، افزود: بعد از گذشت ۴۰ سال از تأسیس سازمان تاکنون اقدامات مؤثری در زمینه‌های دینی و برهنگی و اجتماعی صورت گرفته، اگرچه مشکلات زیادی هم بر سر راه داشته‌ایم. کمبود اعتبارات و منابع مالی و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل کندی روند کار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته اقدامات مؤثری در حوزه تبلیغ دین به انجام برساند، فراز و فرودهایی هم داشته است. کار اصلی و رسالت و مأموریت ذاتی این سازمان، تبیین اسلام ناب محمدی بوده است. برنامه‌ها و فعالیت‌های ما همه در ذیل این مأموریت ذاتی قرار دارد. سازمان تبلیغات اسلامی در مأموریت خود پله‌ای بالاتر از تبلیغ قرار گرفته و وظیفه تبیین و روشنگری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد عمومی غیردولتی و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و بیشتر به منابع مردمی، تشکلی‌های مردمی و جریانات مردمی تکیه دارد. ما در هرمزگان نیز فعالیت‌هایی انجام دادیم اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: فعالیت‌های ما در حدود ۶ محور انجام می‌شود. اعزام و استقرار مبلغ از محورها و مأموریت‌های اصلی تبلیغات اسلامی است. پیش از کرونا سالانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مبلغ را به نقاط مختلف استان اعزام می‌کردیم. ۲ هزار مبلغ نیز از خارج استان در ایام خاص مانند دهه محرم اعزام می‌شدند.

انصاری‌راد ادامه داد: در دوران کرونا آمار اعزام مبلغ ما با کاهش مواجه شد و امیدواریم محرم امثال بتوانیم ظرفیت تبلیغ خود را افزایش دهیم. حدود ۳۰۰ مبلغ ثابت نیز در برخی روستاها مستقر هستند. محور اعزام مبلغ محور بسیار مهمی برای تبیین دین و صیانت از حریم دین و اهل بیت(ع) بسیار مهم است.

وی بیان کرد: حمایت از تشکل‌های دینی مانند هیئت‌های مذهبی، ذاکران و مداحان اهل بیت، کانون‌های فرهنگی و … محور مهم دیگر مأموریت‌های اصلی ماست. هزار و ۸۵۰ هیئت مذهبی در استان مورد حمایت‌های تبلیغات اسلامی هستند. هیئت‌های مذهبی از بدنه مردم هستند و می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی تأثیرگذار باشند. در هرمزگان ۲ هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: محور سوم مأموریت‌های ما فعالیت‌های قرآنی است. راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی و شهری بوده و این آمادگی وجود دارد که خانه‌های قرآن بیشتری راه‌اندازی کنیم اما اقبال عمومی نسبت به این مسئله کم است. ۱۳۹ خانه قرآن در روستاها و ۶۵ خانه قرآنی در شهرها و ۳۱ موسسه قرآنی تحت پوشش تبلیغات اسلامی فعال هستند؛ که نسبت به جمعیت استان بسیار کم است و نیاز به مشارکت مردم داریم.

انصاری‌راد تصریح کرد: ما ۳۰۵ حافظ کل قرآن در استان تحت پوشش تبلیغات اسلامی داریم. یکی دیگر از وظایف ما هدایت و حمایت مراسم مذهبی است و این حمایت نیازمند اعتباراتی است که برای تحقق آن در حال رایزنی هستیم. از وظایف دیگر نیز راه‌اندازی و پیشبرد مدارس صدرا در راستای تربیت نیروی انسانی فرهنگی مورد نیاز استان است. جمعاً ۵۸۳ نفر در ۵ مدرسه صدرا در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: محور بعدی فعالیت‌های ما رسانه و ارتباطات و فضای مجازی است. یکی از نیازهای جدی ما تولید محتوای دینی در فضای مجازی است و ما در هرمزگان این کار را به عنوان یک نهضت آغاز کرده‌ایم. نزدیک به ۴۵۰ کلیپ در واحد رسانه ما تولید شده است. یکی از نیازهای جدی کاربران آموزش سواد رسانه‌ای است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های ما نیز عمرانی و در حوزه ساخت خانه‌های عالم است. ما در هرمزگان ۳۰۰ خانه عالم روستایی داریم که نسبت به روستاهای هرمزگان بسیار ناچیز است. یکی از بهترین طرح‌های تبلیغی که می‌تواند خروجی مؤثری داشته باشد احداث خانه‌های عالم و پس از آن اعزام و استقرار مبلغ آگاه به زمان در این خانه‌های عالم است.

انتهای پیام
captcha