غیبت مردم در شورای فرهنگ عمومی ملموس است
کد خبر: 4065985
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

غیبت مردم در شورای فرهنگ عمومی ملموس است

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در شورای فرهنگ عمومی مرکز و استان‌ها به طور ملموس غیبت مردم را حس می‌کنیم، ما دولتی‌ها و حکومتی‌ها در کنار هم می‌نشینیم و حرف می‌زنیم، در حالیکه بخش بسیاری از خلاقیت‌ها، ایده‌ها، اتفاقات خوب و منابع پایدار مستمر در اختیار مردم است.

اسماعیل شفاعی، مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اسماعیل شفاعی، مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان‌ها که امروز، اول تیر ماه در تالار ابن سینا برگزار شد، اظهار‌ کرد: برگزاری نشست  کارشناسان فرهنگ عمومی خراسان‌ رضوی را در ایام زیارتی مخصوص امام رضا(ع) به فال نیک گرفته و این تقارن را مقدمه‌ای برای اتفاقات بهتر و رو به پیشرفتی که می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی کشور رخ دهد قلمداد می‌کنم.

وی افزود: اگر بگوییم که گوهر اصلی انقلاب اسلامی حوزه فرهنگ بوده این یک ادعای واضح است که نیاز به اثبات ندارد. این هم در بیانات امام راحل و هم در جریان نهضت اسلامی ایرانی از سال 42 تا 57 و بعد از آن در بیانات امام نیز فرهنگ به عنوان گوهره انقلاب اسلامی جایگاه قابل توجهی داشته است.

 شفاعی ادامه داد: در حوزه فرهنگ، ادبیات و واژگانی که به وفور در بیانات امام راحل دیده می‌شد از این قبیل بود. امام فرمودند: آنچه که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است، فرهنگ، مبدا همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌هاست، رأس همه اصلاحات، اصلاح فرهنگ است و فرهنگ اساس هویت یک ملت است.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: بر اساس این بیانات، اگر بخواهیم به توسعه پایدار، متوازن، انسانی و یک رشد و تکامل همه جانبه برسیم مبدا و منتهای آن فرهنگ است و ما نیز به عنوان شورای فرهنگ عمومی وظیفه سنگینی را در این حوزه عهده‌دار هستیم و آن این است که ابتدا احساس مسئولیت را حس کرده و سپس به سمت راهکار، روش و اقدام حرکت کنیم.

شفاعی ادامه داد: ما در چهار دهه از انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و به طور خاص در فرهنگ عمومی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما ضعف‌هایی نیز‌ وجود دارد که خطرزا و تهدیدآفرین نیز است. در آغاز گام دوم انقلاب‌ اسلامی کارهای بیشتری باید انجام دهیم و مسؤلیت ما نیز در این خصوص سنگین‌تر شده است، ضمن اینکه باید تلاش کنیم و موانع موجود در این راستا را کم کنیم.

وی‌ بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی مرکز و استان‌ها به طور ملموس غیبت مردم را حس می‌کنیم، ما دولتی‌ها و حکومتی‌ها در کنار هم می‌نشینیم و حرف می‌زنیم، در حالی‌که بخش بسیاری از خلاقیت‌ها، ایده‌ها، اتفاقات خوب و منابع پایدار مستمر در اختیار مردم است. بحث همگانی کردن فعالیت‌ها، فعال کردن و بهره‌مندی از تشکل‌های مردم نهاد و غیر دولتی از مباحث جدی این دوره از شورای فرهنگ عمومی و محور اصلی فعالیت‌های امروزه ما است.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: هدف از برگزاری این نشست استفاده از رهنمودهای اصحاب فرهنگ و هنر است‌. در اوایل دولت سیزدهم، سند تحول در حوزه‌های مختلف نوشته شده است، همچنین در حوزه فرهنگ و هنر بحث سبک زندگی مطرح شده است که ورود به این حوزه تأثیرات بسیار مهمی در رشد و ارتقا فرهنگ عمومی را به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha