نگاهی اجمالی به زندگینامه بنیانگذار جامعةالقرآن + عکس
کد خبر: 4078546
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

نگاهی اجمالی به زندگینامه بنیانگذار جامعةالقرآن + عکس

علاقه‌مندان برای آشنایی با زندگینامه حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی به صورت تصویری، می‌توانند به صفحه اینستاگرامی این مؤسسه به نشانی jqk_org مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطباییبه گزارش ایکنا، زندگینامه حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، حافظ کل قرآن و مؤسس و مدیرعامل مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) قم به روایت تصویر در بخش هایلایت صفحه اختصاصی مؤسسه به نشانی jqk_org و همچنین صفحه این حافظ کل به نشانی m.m_taba_tabaei قرار گرفته است.

سیدمحمدمهدی طباطبایی، متولد سال 1345 زاده قم است. او قاری، خطاط، مؤلف، پژوهشگر، ایده‌پرداز، توسعه‌دهنده روش‌های نوین آموزش خلاقانه در زمینه علوم قرآن و حدیث و بنیانگذار این مؤسسه است و به دلیل تلاوت‌های محزون و همراه با توجه به معانی آیات پدرش، مرحوم سیدعلی طباطبایی، به عرصه قرآن علاقه‌مند شد.

او پس از ورود به دبستان، فعالیت‌های قرآنی خود را با اجرای تلاوت‌های تحقیق به روش اساتید مصری میان دانش‌آموزان، اولیا، مربیان با عنوان «قرآن‌خوان یا قاری در مدرسه» رسماً آغاز کرد.

اتمام دوره متوسطه و ورود به حوزه‌ علمیه قم در سال 1361، حفظ کل قرآن، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات سراسری و شرکت در مسابقات جهانی عربستان و سوریه، مجموعه عواملی بودند که علاوه بر حسن خلق و گشاده‌رویی وی، رفته رفته زمینه تدریس را در حرم حضرت معصومه(س) برای حجت‌الاسلام طباطبایی فراهم کرد.

تدریس و اداره جلسات حفظ قرآن از طرفی و شاگردی نزد آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و سبحانی در فقه و اصول و علوم اسلامی، مقدمات تشکیل خانواده‌ای قرآنی و زمینه تربیت نابغه جهان اسلام حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی را ایجاد کرد.

پس از سفرهای تبلیغی وی به همراه فرزندش به نقاط مختلف ایران و کشورهایی چون ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، کویت، عربستان، قطر، امارات، بوسنی، اسلوونی، اسکاتلند، تانزانیا، کنیا، انگلستان و برگزاری محافل متعدد، مطالبات مردم برای فراگیری روش‌ها و برنامه‌های آموزشی ویژه فرزندانشان بیش از هر زمانی جدی شد و همین امر زمینه تأسیس جامعةالقرآن را با ابداعات و ابتکارات و روش‌های نوین فراهم کرد.

این مؤسسه در امر آموزش، تبلیغ و ترویج و تألیفات با شعب متعدد در استان‌های مختلف مشغول به تربیت حافظان و علاقه‌مندان به عرصه حفظ در سنین مختلف است.

دامنه تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و هنری مؤسسه با مدیریت حجت‌الاسلام طباطبایی به اندازه‌ای بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از وی در کنار استادانی چون شهریار پرهیزکار و مرحوم مهدی فاطمیان، به عنوان استادان درجه یک حفظ قرآن تجلیل و نشان عالی خادمان قرآن را دریافت کرد.

انتهای پیام
captcha