تربیت خانواده قرآنی مسیر تحقق فرمایش رهبری را کوتاه‌تر می‌کند
کد خبر: 4083373
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

تربیت خانواده قرآنی مسیر تحقق فرمایش رهبری را کوتاه‌تر می‌کند

جواد شاهینی، برگزیده مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات اوقاف گلستان گفت: هر اندازه خانواده قرآنی تربیت شود شاهد حضور افراد قرآنی بیشتر در جامعه خواهیم بود به طوری که مسیر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کوتاه‌تر می‌شود.

جواد شاهینی حافظ کل قرآن و برگزیده رشته حفظ قرآن در چهل و پنجمین دوره مسابقات اوقاف گلستانجواد شاهینی، حافظ کل قرآن و برگزیده مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات اوقاف گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: بهترین مشوق برای حرکت در امور قرآنی رفتار و عملکرد خانواده است و باید افراد را در کودکی با اهمیت حفظ قرآن آشنا و در سنین نوجوانی به حفظ قرآن ترغیب کرد.

این مربی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در فعالیت‌های قرآنی اهمیت دادن به نهاد خانواده است، بیان کرد: هر اندازه خانواده‌ قرآنی داشته باشیم شاهد حضور افراد قرآنی بیشتر در جامعه خواهیم بود به طوری که مسیر تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون کوتاه‌تر می‌شود.

شاهینی در مورد نحوه برگزاری و کیفیت‌بخشی مسابقات قرآنی گفت: اگر بخواهیم نگاه جامعه‌نگری داشته باشیم مسابقات از شکل و ساختار تأثیرگذاری خارج شده و یک حالت رقابت و کلاسیک به خود گرفته و اهداف اصلی به حاشیه رفته است؛ در سال‌های گذشته در مسابقات قرآنی دوستان حافظ در شهرستان‌های مختلف را می‌دیدیم که در مورد مسائل مختلف قرآنی گفت‌و‌گو می‌کردیم اما این مسابقات از فضای دوستانه خارج شده و تأثیرگذاری فرهنگی ندارد.

این حافظ قرآن گلستانی با بیان‌ اینکه ایجاد انگیزه از سوی مسئولان مرتبط و حمایت از قاریان قرآنی وجود ندارد، افزود: یک حافظ قرآن باید در طول روز ساعتی را صرف بازآموزی اندوخته‌های حفظ خود کند و این مستلزم این است که از دغدغه‌های دیگر از جمله مالی و غیره فارغ باشد تا در مسابقات حضور پیدا کرده و کسب رتبه کند و این در صورتی است که هیچ حمایتی از مسئولین مرتبط نمی‌شود.

برگزیده رشته حفظ کل قرآن در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات اوقاف گلستان با بیان‌اینکه مسابقات قرآنی باعث افزایش سطح کیفیت در متسابقین خواهد شد، تصریح کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در تربیت حافظین قرآن به طور مطلوب محقق نشده و در این زمینه باید مسئولان متولی برنامه ریزی کنند. طبیعتاً باید معیار انتخاب قاری برتر عوض و این خط‌کشی‌ها بعد توصیفی و کیفی پیدا کند و ارزش‌گذاری  خوبی از طرف مسئولان صورت بگیرد.

شاهینی با بیان‌ اینکه وضعیت مسابقات اوقاف در چند سال اخیر افول پیدا کرده که جا دارد روش‌های آموزش، تبلیغ و ترویج دین با توجه به گذر زمان بروز رسانی و مدرن شود، افزود: هدف از برگزاری مسابقات نباید فقط ارائه گزارش باشد بلکه باید این مسابقات یک فرهنگ و دیدگاه و نگرش را در سطح جامعه ایجاد کرده و فضای تبلیغی و معنوی این مسابقات در سطح جهان بیشتر از پیش گسترش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha