30 درصد مراجعات به مراکز درمانی استان مرکزی غیربومی است
کد خبر: 4087743
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

30 درصد مراجعات به مراکز درمانی استان مرکزی غیربومی است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه سهمیه دارویی استان مرکزی باید افزایش پیدا کند، گفت: استان ما در مرکز کشور و یکی از محورهای اصلی و مواصلاتی کشورست و بیش از ۳۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی مربوط به دیگر استان‌هاست.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، امروز، 2 مهر، در نشست با انجمن‌های داروسازان و شرکت‌های داروسازی استان، به نحوه توزیع دارو در کشور و استان اشاره و ادامه داد: سمن‌های استان در حوزه سلامت دارای شبکه فعال و گسترده‌ای است و به طور مستقیم با مشکلات مردم در این راستا آشنا هستند.

وی با اشاره به کمبود دارو در استان از گذشته تا به حال، اظهار کرد: کمبود دارو در استان از گذشته احساس می‌شد و البته این کمبود کماکان ادامه دارد، اما قطعاً این امر مشمول شائبه سیاسی نمی‌شود. اگر دارو در کشور وجود دارد، باید توزیع آن عادلانه و یکسان باشد. صحیح نیست دارویی در استان ما نباشد، اما بتوان آن را در استان همجوار پیدا کرد که این امر شاید به سهمیه کم استان مرکزی از دارو یا نحوه توزیع دارو از سوی شرکت‌های پخش دارو بازگردد.

کریمی در ادامه توضیحات خود بیان کرد: استان مرکزی در مرکز کشور و یکی از محورهای اصلی و مواصلاتی کشورست و بیش از ۳۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی مربوط به دیگر استان‌هاست. بیمارستان آیت‌الله خوانساری قطب درمان سرطان در غرب کشور است و میزبان بسیاری از بیماران از سایر استان‌ها هستند؛ از این رو مسائل و مشکلات موجود در حوزه تأمین دارو و الکترونیکی شدن نسخ دارویی باید رفع و در کنار آن روند پرداخت‌های بیمه‌ای مطلوب‌تر باشد. هرچند در حال حاضر وضعیت این پرداخت‌ها خوب است و این فرایند باید ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات در معاونت غذا و دارو، تصریح کرد: امیدست در معاون وزیر بهداشت قول مساعد جهت تأمین تجهیزات برای ارائه خدمات بهتر به صنایع غذایی و دارویی اخذ شود. همچنین لازم است وضعیت داروهای خارجی و مشابه داخلی آنان تعیین تکلیف شود. اگر داروهای داخلی به لحاظ کیفیت هم تراز داروی مشابه خارجی است نباید واردات دارو داشته باشیم، اما اگر پزشکان تأکید بر استفاده بیمار از داروهای خارجی که در اکثر مواقع مشمول بیمه نیز نیستند، دارند، باید این امر از سوی وزارتخانه تعیین تکلیف شود.

منتخب مردم اراک در مجلس در پایان از افزایش قیمت دارو توزیع آن در شبکه‌های غیررسمی انتقاد کرد و ادامه داد: در تهران داروخانه‌هایی برای مواقع اضطرار و کمبود دارو وجود دارد و مردم می‌دانند در چنین مواقعی به کجا رجوع کنند، اما چنین داروخانه‌ای در اراک وجود ندارد. باید مکانی در این شهر فراهم شود که مردم برای تأمین داروهای خاص خود به راحتی به آنجا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha