فضایی برای حضور مربیان مؤسسات قرآنی در آموزش و پرورش فراهم شود
کد خبر: 4094543
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۳۰

فضایی برای حضور مربیان مؤسسات قرآنی در آموزش و پرورش فراهم شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس گفت: در جلسات اتحادیه کشوری و همچنین استان تأکید بسیاری شده تا فضایی برای حضور مربیان مؤسسات قرآنی مردمی در آموزش و پرورش ایجاد شود که خوشبختانه این مسئله به سطح وزارتخانه نیز رسیده است.

جمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسجمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: اگر اتحادیه بخواهد در حوزه جوانان و نوجوانان کار کند، باید با نهادهایی که با این افراد تماس بیشتری دارند، ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: درست است که اتحادیه یک نهاد مردمی است اما جایی مانند آموزش و پرورش، قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان را در اختیار دارد بنابراین باید تعاملات ما با سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش در این مسائل زیاد شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس یادآور شد: اکنون کارهایی در حال انجام است و در جلسات مدیرعاملان اتحادیه نیز بحث شد و خود استان فارس هم در این موضوع بسیار تأکید داشت که فضایی برای حضور مربیان مؤسسات قرآنی مردمی در آموزش و پرورش ایجاد شود که خوشبختانه این مسئله به سطح وزارتخانه رسیده است و وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کردند و اگر این اتفاق رخ دهد بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود.

پارسا بر ضرورت تحقق این امر تأکید کرد و گفت: اتحادیه مؤسسات تشکل‌های قرآنی باید به سمت و سویی رود که جوانان و نوجوانان برای آن تصمیم‌ساز باشند. من به عنوان یک دهه پنجاهی نمی‌توانم برای یک نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله، خوب تصمیم بگیرم لذا بهتر است فضایی برای جوانان ایجاد کنیم و کرسی ‌هایی در اختیارشان قرار دهیم تا حرف بزنند و نهایتاً ما تصمیم بگیریم اما تصمیم‌ساز افرادی باشند که موضوع مرتبط با آن‌ها هستند.

وی با تصریح اینکه رونق برنامه‌های نوجوان‌پسند باعث جذب آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی می‌شود، اضافه کرد: باید برای فعالیت‌های قرآنی مخاطب‌شناسی داشته باشیم و بدانیم یک نوجوان به چه بخشی از فعالیت‌های قرآنی بیشتر علاقه دارد و آن فعالیت‌ها را پررنگ‌تر کنیم که می‌تواند بسیار کمک کند، به عنوان مثال فعالیتی که بین بانوان رونق دارد حفظ قرآن است که تجربه نشان داده است که در حفظ قرآن، بانوان اقبال بیشتری نشان داده‌اند و می‌توان در این زمینه کار کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر اینکه باید در زمینه نوجوانان کار تحقیقاتی انجام دهیم تا درباره آنان بیشتر بفهمیم، گفت: همان‌طور که مداحی در قشر نوجوان بسیار طرفدار دارد، افراد خوش‌صدا می‌توانند به کلاس‌های قرائت، صوت و لحن ترغیب شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha