نهادهای قرآنی به صدور مجوز برای مؤسسات بسنده نکنند
کد خبر: 4098204
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

نهادهای قرآنی به صدور مجوز برای مؤسسات بسنده نکنند

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی «منتظران اباصالح المهدی(عج)» مروست گفت: نهادهای متولی در امور قرآنی فقط به صدور مجوز بسنده نکنند و نظارت بر مؤسسات تحت‌نظر خود را قوی‌تر کنند.

سید ولی‌الله حسینی، مدیر مسئول مؤسسه منتظران اباصالح (عج) مروستسیدولی‌الله حسینی، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «منتظران اباصالح المهدی» مروست در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در این مؤسسه گفت: این مؤسسه قرآنی علاوه بر آموزش‌های عمومی و تخصصی در زمینه حفظ قرآن، هر سال دو محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظان، قاریان و اساتید کشوری و بین‌المللی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال چندین دوره تربیت معلم قرآن کریم در رشته‌های حفظ قرآن، روخوانی و روانخوانی برگزار می‌کنیم افزود: دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم اعم از حفظ، روخوانی و روانخوانی با حضور اساتید کشوری برگزار شده که یکی از این دوره‌ها اواخر مهرماه امسال با حضور استاد سیدعباس مهندسی که حافظ کل قرآن و از اساتید بنام کشوری هستند و از قم دعوت شدند به مدت سه روز ویژه علاقه‌مندان برگزار شد.

حسینی در خصوص دیگر برنامه‌های در دست اجرای این مؤسسه بیان کرد: علاوه بر دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم، قصد داریم دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی را با حضور استاد علی قاسمی که از اساتید بنام کشوری هستند، برگزار کنیم. ضمن اینکه اکنون هم دوره‌های حفظ یک ساله و حفظ عمومی را برگزار می‌کنیم.

وی از برگزاری دوره حفظ شبانه‌روزی «بلاغ» ویژه بانوان 14 الی 25 سال برای اولین بار در مروست خبر داد و گفت: در این دوره ۳۵ نفر شرکت کردند که در پایان دوره موفق شدند، سه جز قرآن را همراه با مفاهیم حفظ کنند و  در پایان لوح سپاس و گواهینامه به آنها اعطا شد.

راهکارهای جذب جوانان به قرآن

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست در پاسخ به راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به سمت قرآن کریم به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر حقوق فرزند بر والدین اشاره کرد و گفت: اولین حق فرزند بر پدر و مادر این است که نام خوبی برایش انتخاب کنند، دومین حق این است که فرزند را به خوبی تربیت کنند و سوم اینکه به او قرآن بیاموزند. واقعاً قرآن در کشور ما مهجور است و آنگونه که باید از قرآن استفاده معنوی شود، نشده است‌.

وی با ابراز تأسف از اینکه نوجوانان و جوانان ما در سال‌های اخیر آن‌گونه که باید، به سمت قرآن سوق پیدا نکرده‌اند اضافه کرد: یکی از راهکارها در این راستا، این است که محافل و مجالس قرآن در سطح کشور در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و منازل در ایام ملی و مذهبی با کیفیت عالی برگزار شود. همچنین متولیان امر کمک کنند تا مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و ادارات متولی  مجالس و محافل قرآنی را با رونق بیشتری تداوم بخشند.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی این است که متولیان امر دوره‌هایی ویژه والدین برگزار کنند تا آنها به این درک و فهم برسند که هرچه بیشتر فرزندانشان با قرآن انس پیدا کنند و در این زمینه اگر هزینه مالی و جانی انجام شود، در زندگی آینده آنان تأثیرات زیادی دارد و منافع دنیوی و اخروی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی از مسئولان خواست تا ادارات متولی قرآن یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نظارت را بر مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و دارالقرآن‌ها که تحت نظر این ارگان‌ها فعالیت و مجوز دارند، قوی‌تر کنند تا این مراکز وظایفی که بر دوش دارند، را به خوبی انجام دهند و اینگونه نباشد که صرفاً با اخذ مجوز همراه باشد.

حسینی در پایان گفت: با نظارت بیشتر متولیان قرآن بر مراکز قرآنی،  وظایف به نحو عالی انجام شود و نسل امروز ما نیز هر چه بیشتر به قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزند و انس بگیرند.

انتهای پیام
captcha