لایحه جامع روزنامه‌نگاران تا پایان آبان تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: 4098734
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
اسماعیلی خبر داد:

لایحه جامع روزنامه‌نگاران تا پایان آبان تقدیم مجلس می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 7 هزار خبرنگار و 90 هزار فعال فرهنگی و هنری عضو صندوق هنر هستند، گفت: لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده است و تا پایان ماه به مجلس تقدیم می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 20 آبان در جریان سفر یک‌ روزه خود به شهرستان‌های محلات و دلیجان در جمع فعالان فرهنگی و هنری محلات حضور یافت و با اشاره به پیشینه پرافتخار این خطه از کشور، گفت: محلات، مهد تربیت علمای تأثیرگذار است که توانستند با اقدامات خود منشأ تحولات بسیار در کشور باشند.

وزیر ارشاد افزود: استان مرکزی دارای تاریخچه درخشان و زیرساخت‌های مهم صنعتی، اقتصادی است که در طول تاریخ عالمان و فرهیختگان بسیاری را در حوزه‌های مختلف دینی، علمی، قرآنی تربیت کرده است که هریک در تحقق مبانی اسلامی در جامعه تأثیرگذار بودند که در رأس آنان می‌توان به امام راحل اشاره کرد.

ایجاد فرصتِ برابر

اسماعیلی با اشاره به اینکه ایجاد فرصتِ برابر نگاه عادلانه‌ای است که دولت سیزدهم برای اهالی فرهنگ و هنر لحاظ کرده است، گفت: در اولین روز از فعالیت دولت مردمی و انقلابی میثاق‌نامه‌ای قرائت و امضا شد، در این میثاق‌نامه همگی متعهد شدیم بدون وقفه و هیچ بهانه‌ای در راستای اهداف متعالی نظام در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم. قرار نیست حجم کاری خود را بر دوش دیگران بیندازیم، بلکه همگی با قدرت و جدیت مأموریت‌های تعریف شده را پیش خواهیم برد.

وی به بروز اتفاقات اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: وقوع اتفاقات جای تعجب نداشت و پیش‌بینی این روزها را می‌کردیم. تحلیل‌ها بر این بود که دشمن از تعدد موفقیت‌های نظام و حرکت‌های جهادی که سبب کاهش فاصله طبقاتی شده است سخت خشمگین است و واهمه دارد؛ از این رو بهانه‌ای دستاویز کرده تا اقتدار، ثبات و قدرت کشور را تهدید کند.

اسماعیلی در ادامه گفت: اتفاقی که رخ داد قلب همه را جریحه‌دار دارد. با وقوع این جریان رئیس‌جمهور که در اجلاس شانگهای بود شخصاً تماس گرفته، ماجرا را پیگیری کرد و تسلیت گفت، اما دشمنانی که دنبال بهانه بودند این موضوع را بهانه و دستاویزی برای از بین بردن اتحاد و شادی مردم و تلخ کردن شرایط و فضای جامعه قرار دادند.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه دشمن با تمام تجهیزات و ساز و برگ‌های از پیش تعیین شده زمانی وارد شد که در حال تجربه کردن موفقیت‌ها بودیم، اضافه کرد: دشمن آمد تا مانع موفقیت‌ها شود؛ چراکه می‌داند ایران با کسب موفقیت‌های متعدد قدرت منطقه‌ای خود را به قدرت بین‌المللی تبدیل کرده است. نظام جمهوری اسلامی حضوری مؤثر در نظام‌های سیاسی دنیا دارد و این امر بر همگان واضح و مبرهن است.

حرکت‌های جهادی را ادامه می‌دهیم

اسماعیلی افزود: با وحدت، اعتماد و اتکا به پشتوانه مردمی و جوانان انقلابی اتفاقات مهمی در کشور رقم می‌خورد و دشمن با تمام این رویدادها مخالف است و تلاش می‌کند از پیشرفت جوانان ما جلوگیری کند که مصداق بارز آن را در عدم ارسال واکسن کرونا یا تحریم‌های دارویی خاص می‌توان مشاهده کرد، اما با تلاش جوانان انقلابی و دانشمندان علم پزشکی واکسن کرونا در کشور تولید شد و خود یکی از صادرکننده‌های واکسن به سایر کشورها بودیم. با تلاش تیم پزشکی و کادر درمان آمار 700 فوتی در روزهای ابتدایی دولت امروز بسیار کاهش پیدا کرده و گاه به صفر می‌رسد.

وی با اشاره به این نکته که دشمن از توان و تجهیزات خود برای برجسته کردن نقاط ضعف و حذف دستاوردها و موفقیت‌ها استفاده می‌کند، تصریح کرد: بدون شک این شرایط را پشت سر خواهیم گذارد و با اتکا به پشتوانه مردمی و پرهیز از اختلافات القایی دشمن در بخش‌های هویتی، فرهنگی و اجتماعی حرکت‌های جهادی را برای تحقق ارزش‌های اسلامی و انقلابی ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی عملکرد نسل جدید را بسیار بهتر از نسل گذشته توصیف کرد و افزود: ساخت و تولید سرود «سلام فرمانده» توانست صدها هزار نفر را کنار هم جمع کرده و موج عظیمی در کشور و حتی سایر کشورها ایجاد کند؛ از این رو با راه‌اندازی اجتماع‌های 40 یا 50 نفره نمی‌توان عزت و عظمت نظام را خدشه‌دار کرد.

به گفته وی آغوش نظام اسلامی به روی همه مردم حتی افرادی که دچار خطا شده‌اند با رأفت و مهربانی باز است، اما کسی نمی‌تواند و حق ندارد از مردم طلبکار باشد و ما این امر را نمی‌پسندیم و با قدرت از آرمان‌های انقلاب بدون لکنت و نگرانی دفاع کرده و یک گام از مسیر بازنخواهیم گشت.

وزیر ارشاد ضرورت رفع مشکلات مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات را با حضور جوانان انقلابی، مسئولان و نماینده مجلس را متذکر شد و افزود: ساخت مجتمع فرهنگی و تکمیل این پروژه نباید اینقدر زمان‌بر می‌شد، دستورات لازم برای رسیدگی داده شده است.

عضویت بیش از 7 هزار خبرنگار در صندوق اعتباری هنر 

اسماعیلی با ابراز تأسف از انحلال بنیاد ادبیات داستانی، از احیای ساختار جدیدی برای این بنیاد خبر داد و گفت: توافق شد که در لایحه بودجه سال آینده ویژه انجمن‌های ادبی بودجه خوبی توسط سازمان برنامه و بودجه لحاظ شود. همچنین بیش از 7 هزار خبرنگار و 90 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر عضو صندوق اعتباری هنر هستند. بهتر است برای رفع مشکلات این حوزه در استان نشستی بین مدیرعامل صندوق و مسئول ارشاد استان برگزار و مشکلات در این حوزه برطرف شود.

وی با اشاره به تصویب لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت و تقدیم این لایحه تا پایان ماه به مجلس، گفت: امروز با جریان احزابی از سوی دشمن مواجه هستیم و رسانه‌هایی که علیه نظام فعالیت دارند همگی شبکه‌های تروریستی متصل به سرویس‌های امنیتی و جاسوسی هستند. آنان شبانه‌روزی کار می‌کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه داده و کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند.

یادآور می‌شود، در جریان سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محلات کلنگ‌زنی آمفی‌تئاتر 1200 نفری این شهرستان بر زمین زده شد که مقرر شده تا دو سال آینده از سوی بخش خصوصی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha