۹۰ درصد مؤسسات قرآنی کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند
کد خبر: 4099055
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
انجم شعاع:

۹۰ درصد مؤسسات قرآنی کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: بیش از سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت دارند و ۹۰ درصد از این مؤسسات از لحاظ امکانات، نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از قم، محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت قم با استاندار قم که روز گذشته، 21 آبان‌ماه انجام شد، اظهار کرد: در سفر استانی به قم، هدف ما بازدید و مشاهده عینی فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت این استان است که طی جلساتی مباحث مورد نظر در خصوص پیشرفت فعالیت‌های قرآنی مطرح شد.

وی از فعالیت بیش از سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مؤسسات نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر هستند.

انجم شعاع با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی بیان کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در مؤسسات قرآنی با حمایت مسئولان ارشد استانی در دستور کار است و برای تحقق این امر استفاده از منابع و واگذاری استخراج معادن به مؤسسات فعال قرآنی در راستای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در استان‌ها مدنظر است.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارتقای سطح آگاهی معلمان مدارس در حوزه تعالیم قرآنی را ضرورت مهم تربیتی در مدارس برشمرد و گفت: دانش‌آموزان در مدارس تحت تعلیم دبیران، علاوه بر علوم تئوری به فراگیری اخلاق و فرهنگ دینی می‌پردازند که ضروری است معلمان همواره در ارتقای آگاهی و به‌روزرسانی اطلاعات خود در زمینه تعلیم دینی و قرآنی تلاش کنند.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که مؤسسات قرآنی پرچمدار مباحث قرآنی در کشور باشند و لازمه این امر همراهی و همکاری مدیران فرهنگی استان‌هاست.

انتهای پیام
captcha