موفقیت در زندگی را مدیون قرآن و قداست شغل پرستاری هستم
کد خبر: 4103514
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
پرستار لرستانی:

موفقیت در زندگی را مدیون قرآن و قداست شغل پرستاری هستم

پرستار و قاری قرآن لرستانی با اشاره به اینکه در گذشته به شغل پرستاری هم فکر نمی‌کردم ولی امروز هم خود و هم همسرم پرستار هستیم، گفت: ما در جامعه پرستاری ازدواج کرده و صاحب فرزند شدیم و این‌ها همه از برکات قرآن، قداست و برکت شغل رشته پرستاری است.

محمد آشوری قاری لرستانیمحمد آشوری، قاری و پرستار لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س)، اظهار کرد: روز ولادت حضرت زینب(س) با عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، چراکه آن حضرت پرستار اطفال و یتیمان امام حسین(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه از همان دوران کودکی علاقه خاصی به قرآن، تلاوت و حضور در فعالیت‌های قرآنی داشتم، افزود: همواره در جلسات قرآن مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه دره‌گرم خرم‌آباد حضور داشته و از محضر اساتید قرآن استفاده می‌کردم. اساتیدی چون سیدعباس پورهاشمیان، حسن‌رضا مرادی و عزت‌الله گوشه‌ای از اساتید قرآنی من بودند و کسی‌ که بیشترین تأثیر را از حیث انس با قرآن و پیشرفت در حوزه قرآن بر روی من گذاشت، استاد محسن یاراحمدی بود.

این قاری پرستار لرستانی با اشاره به کسب رتبه‌ در برنامه‌ها و جشنواره‌های قرآنی گفت: رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف کشور در رشته قرائت و در بخش نوجوانان سال ۸۸، رتبه نخست مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سال ۸۹ و رتبه نخست مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه آزاد کشور در رشته قرائت در سال ۹۴ برخی از موفقیت‌هایی است که به لطف انس با قرآن در مسابقات قرآنی حاصل شده است. سال ۱۳۹۰ نیز به‌عنوان نماینده لرستان در کاروان قرآنی نور به مکه مکرمه و حج تمتع مشرف و به تبلیغ معارف قرآنی پرداختم.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز رشته پرستاری جایگاه معنوی و مهمی در بین اجتماع و جامعه به‌ویژه ایران اسلامی داشته است،‌ اضافه کرد: وقتی از منظر قرآنی به ارزش کار پرستاری نگاه می‌کنیم به این نکته می‌رسیم که به استناد آیه قرآن هر کسی یک نفر را زنده کند به مانند آن است که تمام دنیا را زنده کرده است.

آشوری با اشاره به اینکه پرستاری در مذهب تشیع دارای جایگاه خاص و ارزشمند و ویژه‌ای است، ادامه داد: حضرت زینب(س) پرستار اسرای امام حسین(ع) در واقعه کربلا بوده است و همین افتخار، کافی است که روز ولادت آن حضرت به‌عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

این قاری لرستانی با اشاره به اینکه در گذشته به شغل پرستاری هم فکر نمی‌کردم ولی امروز هم خود و هم همسرم پرستار هستیم، اضافه کرد: ما در جامعه پرستاری ازدواج کرده و صاحب فرزند شدیم و این‌ها همه از برکات قرآن و قداست و برکت شغل رشته پرستاری برای کاهش درد بیماران است.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما خدمت به یک بیمار خدمت به تمام مردم است، چراکه سالم شدن یک بیمار می‌تواند از سرایت آن بیماری به خانواده و اجتماع جلوگیری کند، ادامه داد: بیماری، بیمار و در تخت بیمارستان بودن هزینه‌های روحی و اقتصادی دارد، اما وقتی این فرد سلامت خود را باز می‌یابد و به جامعه بازمی‌گردد و بار و هزینه اقتصادی از دوش او برداشته و به شغل خود باز می‌گردد این همان خدمت به مردم است.

آشوری با بیان اینکه انسان اشرف اولاد آدم است و در کلام نبی مکرم اسلام که فرمودند: «اشرف امت من حاملان قرآن هستند» چنین برداشت می‌شود که حافظان و قاریان و جامعه قرآن از نگاه نبی مکرم اسلام به‌عنوان اشرف امت وی تعبیر می‌شوند، گفت: قاری بودن من سبب شده است که در محل کار بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیریم و کسانی که من را می‌شناسند به سبب قاری بودن از من توقع بیشتری دارند و به یک معنا روی من حساب می‌کنند و من باید سعی کنیم این قداست و این ارزش قرآنی بودن خود را در مقام عمل نیز نشان بدهم.

این قاری لرستانی با بیان اینکه امیدوارم خدا به من توفیق دهد که از در خانه او و قرآن جدا نشوم، ادامه داد: در آینده هم در مسیر قرآن و حضور در برنامه‌ها، فعالیت‌ها، مسابقات و جشنواره‌های قرآنی خواهم بود، در آینده نزدیک جلسات هفتگی قرآن در منزل و ویژه همکاران پرستار برپا خواهد شد، چراکه تلاش من ایجاد یک خانه قرآن در منزل شخصی است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر فعالیت در حوزه قرآن در زمینه تواشیح، مدیحه‌سرایی و نماهنگ قرآنی فعالیت دارم و در کشورهای اسلامی به اجرای برنامه پرداخته‌ام، ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی در کشور سوریه و شهر حلب انجام شد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

آشوری بر لزوم توجه به مشکلات و انتظارات جامعه پرستاری تأکید کرد و با بیان اینکه جامعه پرستاری نیز به مانند سایر افشار با مشکلاتی مواجه است، به‌طوری‌ که با شیوع ویروس کرونا شاهد کار و تلاش مضاعف جامعه پرستاران در کنار کادر سلامت بودیم، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا سه سال به طول کشیده و کماکان ادامه دارد، اما در طول این مدت جایگاه پرستاری بهتر نشان داده شد و به منصه ظهور رسید، اما حمایت مسئولان از پرستاران در حد مطلوب نبوده است.

وی پرداخت فوق‌العاده خاص را یکی از مطالبات قانونی و برحق جامعه پرستاری و کادر سلامت دانست و گفت: پرداخت فوق‌العاده خاص به تأیید رسیده است و برای برخی از ارگان‌ها پرداخت می‌شود ولی در چند سالی که پرستاران لرستانی درگیر کرونا بودند، بنا بود فوق‌العاده خاص برای آنان اجرا شود که تاکنون محقق نشده است.

آشوری با اشاره به اینکه شروع ویروس کرونا و بعد از آن آنفلوانزا سبب شد بار کار پرستاران مضاعف شود و پرداخت فوق‌العاده خاص کمترین کاری است که می‌توان برای پرستاران انجام داد، ادامه داد: متأسفانه همچنان این امر پیگیری می‌شود و برای پرستاران لرستانی اعمال نشده است.

این قاری لرستانی دیگر مطالبه جامعه پرستاری را تبدیل وضعیت کارکنان فعلی و جذب نیروی کار جدید دانست و گفت: با توجه به کمبود نیروی پرستاری و نیز ضرورت تثبیت اشتغال پرستاران، تبدیل وضعیت کارکنان فعلی و جذب نیروی کار جدید مطالبه بر حق و قانونی جامعه پرستاری است.

خبرنگار _ امین زینی‌وند 

انتهای پیام
captcha