مدیریت مراکز قرآن روستایی با دست خالی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 4109559
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

مدیریت مراکز قرآن روستایی با دست خالی امکان‌پذیر نیست

مسئول خانه قرآنی «طهورا» روستای دودِهَک از توابع شهرستان دلیجان با بیان اینکه اعتبار و بودجه خاصی به خانه‌های قرآن تعلق نمی‌گیرد، گفت: با شرایط فعلی مدیریت مراکز با دستانی خالی مشکل است.

مؤسسات قرآنی استان مرکزی

سمیه حسنی، مسئول خانه قرآنی «طهورا» روستای دودِهَک از توابع شهرستان دلیجان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: فعالیت این مرکز قرآنی از سال 89 با آموزش رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم آغاز و مورد استقبال مردم روستا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه و اشتیاق قرآن‌آموزان باید به سایر رشته‌ها در کنار رشته‌های قرآنی نیز توجه کرد، ادامه داد: این خانه قرآنی توجه به ذائقه کودکان و نوجوانان را مدنظر قرار داده و با آموزش کلاس‌های هنری همچون کاردستی و ... آنان را به حضور در کلاس‌های قرآنی تشویق کرده است.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره‌های پیش‌دبستانی اضافه کرد: آموزش کودکان 6 سال در این مرکز باعث شده است تا جامعه هدف پس از ورود به مدرسه با ابتدایی‌ترین آموزش‌ها در حوزه قرآن آشنا باشند و بتوانند در کنار دروس مدرسه فعالیت‌های خود را در این مرکز ادامه دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی این مرکز در حال حاضر به صورت مجازی دنبال می‌شود و ساختمان خانه قرآنی از سوی تبلیغات اسلامی در اختیار امام جماعت روستا قرار گرفته است، ادامه داد: خانه قرآنی روستا جزو مسجد است و به دلیل اینکه خانه امام جماعت مناسب نبود، این مرکز به طور موقت در اختیار این روحانی قرار گرفته است و با این احتساب فعلاً مکانی برای برگزاری دوره‌های حضوری نداریم، اما اگر متقاضی باشد از پایگاه بسیج برای برگزاری کلاس استفاده می کنیم.

حسنی تصریح کرد: پایگاه بسیج روستا در فصل تابستان مکان خود را در اختیار خانه قرآنی قرار داد و کلاس‌ها ویژه کودکان و نوجوانان به صورت حضوری برگزار شد، اما چون تعداد دانش‌آموزان ما پایین است در فصل پاییز مجبور شدیم کلاس‌ها را مجازی برگزار کنیم.

وی از عدم تخصیص اعتبار و بودجه به خانه‌های قرآنی گلایه کرد و افزود: عدم حمایت از خانه‌های قرآنی باعث می‌شود که فعالان این حوزه آرام آرام از این فعالیت‌ها فاصله بگیرند. مدیریت این مراکز با دستانی خالی مشکل است و مسئولان این مراکز مجبور به جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی روستا را هدفمند و با برنامه‌ریزی پیش برند.

انتهای پیام
captcha