امیدآفرینی اولویت برنامه‌های نیمه‌شعبان باشد
کد خبر: 4119292
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

امیدآفرینی اولویت برنامه‌های نیمه‌شعبان باشد

در نشست ستاد شعبانیه یزد که با حضور مدیران فرهنگی نهادهای اجرایی استان برگزار شد، بر اجرای برنامه‌ها و جشن‌های نیمه‌شعبان با اولویت امیدآفرینی تأکید شد.

نشست ستاد شعبانیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی زباندان، معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در جلسه ستاد شعبانیه گفت: مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی نباید بدون حمایت دستگاه‌ها باشد. این نهاد طرح «فجرانه» را برای دهه فجر برنامه‌ریزی کرده‌ که در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در پی برنامه‌ریزی جشنواره‌ای با عنوان «طراوت مهدوی» هستیم که پویش سهم من در قالب تهیه کلیپ یک دقیقه‌ای در زمینه ارائه فعالیت‌های نوجوانان در راستای ظهور امام زمان(عج)، اجرای پنج گروه سرود به صورت میدانی در سطح شهر، اجرا سرود به صورت سیار و خودرویی و میثاق با فرمانده با امضا طومار مردمی در محلات از جمله برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

حجت قانع، معاون ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست گفت: برای جشن‌ها و برنامه‌های نیمه شعبان می‌توان ملاک‌های ارزیابی را آماده و به مسئولان این برنامه‌ها ابلاغ کرد تا فضای رقابتی بین محلات ایجاد و باعث حضور حداکثری مردم در برنامه‌ها شود. بعد از ارزیابی با حضور استاندار و چند نفر از مسئولان از تعدادی از این محلات تجلیل شود که حضور این مسئولان در محلات مختلف و مساجد محل می‌تواند به رفع مشکل محلات کمک کند.

محمدعلی امینی، مدیر خبر صدا و سیما مرکز یزد نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به تغییر رویه نسل‌ها باید به دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها توجه شود و با توجه به نظرات رهبری امیدآفرینی باید اولویت باشد. در ایام نیمه‌شعبان هیئات می‌توانند مولودی‌خوانی داشته باشند تا برخی افراد اتهام سراسر عزاداری را به هیئات نزنند و برگزاری پویش‌های مهدوی و قرعه‌کشی اسامی و مسابقات می‌توانند اثرگذاری بالایی داشته باشند. صدا و سیما همانند گذشته در پوشش و اطلاع‌رسانی مراسم‌ها آمادگی دارد و برنامه‌هایی را برای این مناسبت در نظر گرفته‌ است.

حمید رستگاری، معاون آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم 10 برنامه در 10 شب و در 10 نقطه از شهر یزد با عنوان «در مسیر خورشید» برگزار و در شب آخر و اختتامیه در میدان امیرچقماق با حضور حداکثری مردم در قالب جشن بزرگ مردمی اجرایی شود، موکب‌های مهدوی با حمایت و تأمین محتوا درست دستگاه‌ها برپا شوند.

وی با اشاره به اجرای پویش «در مسیر خورشید» از دهه فجر تا نیمه شعبان گفت: از برنامه‌های این پویش به مقاله‌نویسی، مسابقه کتابخوانی، نقاشی کودک و نوجوان، لب‌آهنگ سرودهای انقلابی و مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان و خاطره‌گویی بزرگترها می‌توان اشاره کرد.

معاون آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد بیان کرد: روز چهارشنبه 10 اسفند و 8 شعبان به نام زن منتظر و تمدن‌ساز نام گرفته است که می‌توان یک جشن بزرگ با عنوان زنان منتظر و تمدن‌ساز برگزار کرد. بسته‌های فرهنگی و تبلیغی از جمله پرچم جمهوری اسلامی و لبیک یا مهدی و برچسب لبیک یا مهدی ویژه خودروها به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مردم اهدا شود. طرح مرام مهدوی در این دهه باید گسترش یابد و به نیت امام دوازدهم، دوازده هزار بسته معیشتی توزیع شود.

انتهای پیام
captcha