۹۰ درصد کانون‌های مساجد استان مرکزی مجهز به کتابخانه هستند
کد خبر: 4126734
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

۹۰ درصد کانون‌های مساجد استان مرکزی مجهز به کتابخانه هستند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی از برخورداری بیش از 90 درصد کانون‌های این استان از کتابخانه‌های مخزن‌دار و باز خبر داد.

مرتضی اِنقانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی اِنقانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، امروز، 16 اسفند در نشست مطبوعاتی که به منظور سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، گفت: این نهاد 18 اسفند سال 71 با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فعالیت خود را در سطح کشور  آغاز کرد.

وی از فعالیت 594 کانون فرهنگی ـ هنری در استان خبر داد و افزود: به مناسبت سی‌امین سال تأسیس این نهاد 5 کانون دیگر یک‌شنبه، 21 اسفند که با حضور مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می‌شوند، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انقانی با بیان این مطلب که 264 کانون روستایی با ضریب 46 درصد و 330 کانون شهری با ضریب 54 درصد در استان فعال هستند، اضافه کرد: داشتن کتابخانه یکی از امتیازات کانون‌های فرهنگی و هنری است که بیش از 90 درصد کانون‌ها از این مزیت در قالب‌های کتابخانه‌های مخزن‌دار و باز برخوردارند. 180 کانون دارای کتابخانه مخزن‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مدیران کانون‌ها در استان 43 سال است و 40 هزار نفر در کانون‌های سراسر استان عضو هستند، ادامه داد: ۳۸۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در کانوهان‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند.

انقانی با بیان اینکه پیش‌بینی فعالیت 2هزار و 300 کانون برای سال 1402 در سطح کشور انجام شده که سهم استان بین 40 تا 50 کانون است، اضافه کرد: اقدامات انجام شده در این مجموعه در حوزه‌های تولید محتوا، گروه‌های سرود و ... تعریف شده و طیف گسترده‌ای از مردم از این طرح‌ها منتفع می‌شوند. غبار روبی مزار شهید مدافع حرم حمیدرضا انصاری، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار و معاونان، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، نشست با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تقدیر از مدیران برتر از جمله برنامه‌های در دستور کارست.

وی در بخشی از سخنان خود به اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس این مجموعه اشاره و شعار این هفته را «کانون‌های مساجد؛ خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی» دانست و گفت: امروز در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار داریم و با ابزارهای دراختیار و تولید محتوای جذاب و اثرگذار می‌توان دشمن را عقب رانده و مانند همیشه ناکام گذارد.

انقانی در تشریح برنامه‌ها و راهبردهای تعریف شده برای سال 1402 نیز بیان کرد: راهبرد اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و به تبع آن استان در سال جدید هویت بخشی، بهبود و تعالی سازمانی، سازماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های مساجد و جریان آفرینی و توانمندسازی هنری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام کانون‌های فعال در سطح استان طرح «تلاوت نور» را در سطح مساجد اجرایی می‌کنند، اظهار کرد: حتی مساجدی هم که کانون ندارند درخواست اجرای طرح را دارند. برخی از آنان به صورت سلیقه‌ای تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را نیز انجام می‌دهد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha