اطلاع‌رسانی دقیق؛ شاخصه اصلی جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4141368
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

اطلاع‌رسانی دقیق؛ شاخصه اصلی جشنواره قرآنی وزارت علوم

نفر دوم رشته دعاخوانی سی‌وهفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: مهم‌ترین شاخصه این دوره از مسابقات، ارتقای سطح کیفی متسابقان و اطلاع‌رسانی دقیق و منظم بود، اما با این وجود داوری نسبتاً ضعیف و دور بودن محل اسکان متسابقان تا محل برگزاری مسابقات در دانشگاه از نقاط ضعف جشنواره قرآنی وزارت علوم به‌شمار می‌رود.

قرآنمحمد اکبری‌جان‌آبادی، نفر دوم رشته دعاخوانی سی‌وهفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار در رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور شرکت کردم که در این رشته حائز رتبه دوم و در رشته مداحی حائز رتبه چهارم شدم؛ سال‌های گذشته نیز در رشته‌های ترتیل و مداحی شرکت کردم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات امسال بسیار سخت و نیازمند تلاش بیشتری بود، افزود: مهم‌ترین شاخصه این دوره از مسابقات، ارتقای سطح کیفی متسابقان و اطلاع‌رسانی دقیق و منظم بود و داوری نسبتاً ضعیف و دور بودن محل اسکان متسابقان تا محل برگزاری مسابقات در دانشگاه از نقاط ضعف جشنواره قرآنی وزارت علوم به‌شمار می‌رود.

اکبری بیان کرد: از دوران کودکی به قرآن علاقه‌مند بودم، اما بیشترین علاقه‌ام از دوران نوجوانی شکل گرفت و بیشتر در زمینه مداحی فعالیت داشتم و این امر به دلیل تشویق‌های پدرم بود.

وی با بیان اینکه انس با قرآن و دعا به انسان عزت می‌دهد، بسیاری از مشکلات زندگی با دعا برطرف می‌شود و دعا معجزه خداوند متعال است، اظهار کرد: قرآن به پیشرفت تحصیلی‌ام کمک کرد و پیش از اینکه، مطالعه برای امتحانات را آغاز کنم همواره یک‌ساعت قرآن و دعا قرائت می‌کردم و با آرامش قلبی و ذهنی درس خواندن را آغاز می‌کردم.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه لرستان برگزار شد و شش دانشجوی قمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در این دوره از جشنواره شدند.

انتهای پیام
captcha