وظیفه هر مسلمان رساندن قرآن به جایگاه متعالی آن است
کد خبر: 4165234
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف:

وظیفه هر مسلمان رساندن قرآن به جایگاه متعالی آن است

معصومه بیژن با بیان اینکه آیا عامل به آیاتی که حفظ یا قرائت می‌کنیم، هستیم، گفت: باید در عمل حافظ قرآن باشیم، زیرا وظیفه هر مسلمان این است که وقتی در راه قرآن قرار می‌گیرد آن را به جایگاه متعالی خود برساند.

معصومه بیژن حافظ قرآن

معصومه بیژن، نفر دوم حفظ ۵ جزء مرحله استانی چهل‌وششمین ‌دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه هر فعال قرآنی تمایل دارد گاهی با حضور در مسابقات، سطح دانش و پیشرفت خود را در مسیر قرآن‌آموزی بسنجد، اظهار کرد: هدف اصلی‌ام برای شرکت در این دوره از مسابقات محکوم‌کردن بی‌حرمتی و قرآن‌سوزی بود.

وی افزود: همیشه به دیگران توصیه کردم حتی با کوچکترین قدم باید در مسیر حمایت قرآن حرکت کنیم و نشان دهیم این کتاب الهی برای ما با ارزش است و هجمه خشنی که به قرآن وارد می‌شود را محکوم می‌کنیم و هدف ما از شرکت در این دور از رقابت‌ها این بود که دنیا ببیند و بداند، قرآن تنها نیست.

بیژن گفت: مسابقات با هدف سنجیدن توانایی و آگاهی برگزار می‌شود، ممکن است عده‌ای که به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند دچار سرخوردگی و یأس شوند و از ادامه مسیر منصرف شوند که این طرز تفکر نادرست است؛ هر مسابقه و رقابتی برد و باخت دارد اما هدف اصلی این است که قرآن را در جامعه ترویج و شور قرآنی را نشر دهیم و برآن تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه این سنجیدن در عمل هم باید مورد توجه باشد که آیا عامل به آیاتی که حفظ یا قرائت می‌کنیم، هستیم تصریح کرد: باید در عمل حافظ قرآن باشیم زیرا وظیفه هر مسلمان این بوده که وقتی در راه قرآن است این کتاب الهی را به جایگاه متعالی خود برساند.

برگزیده مسابقات استانی اوقاف با بیان اینکه همانطور که اقامه نماز اول وقت مهم است تلاوت قرآن و حفظ آیات نورانی وحی نیز نباید قضا شود‌، افزود: با وجود مشغله‌های بسیار به همه کارهای روزمره زندگی می‌رسم و بازه زمانی خاصی برای حفظ دارم، لذا اگر برنامه‌ریزی باشد به هدف می‌رسیم.

برپایی انجمن خانگی ختم قرآن

این فعال قرآنی با اشاره به نحوه آشنایی با قرآن و قرار گرفتن در این مسیر، گفت: در خانواده متدینی به دنیا آمدم، پدرم در دهه ۵۰ هیئت امنای مسجد قائمیه بندرانزلی بود و از وقتی یادم می‌آید همیشه شب‌های جمعه پدرم در خانه انجمن خانگی ختم قرآن داشت.

بیژن تأکید کرد: علاوه‌ بر آن مادربزرگم ماه رمضان هر سال در منزل خودش مراسم ختم قرآن داشت و من در همین محیط بزرگ و با قرآن مأنوس شدم، حتی دوره‌ای که به مدرسه می‌رفتم یکی از درس‌هایی که خیلی اشتیاق داشتم قرآن و درس دینی بود و با جدیت این دو درس را مطالعه می‌کردم.

وی با بیان اینکه متولد هفدهم دی‌ماه سال ۱۳۴۲ در بندرانزلی هستم، گفت: ۱۶ اردیبهشت سال ۶۴ ازدواج کردم و ۲۱ بهمن همان سال همسرم ستوان ابراهیم فرمانی در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت رسید و جاویدالأثر شد که اکنون به درجه سرهنگی نائل آمده است.

بیژن افزود: همان سال‌ها که همسرم به شهادت رسید من نتوانستم ادامه تحصیل بدهم بعد از آن هم مادرم دچار بیماری سخت و صعب العلاجی شد و من مشغول مراقبت از مادرم شدم. سال ۸۳ که مادرم مرحوم شد همان سال تصمیم گرفتم ادامه تحصیل دهم و در سال ۸۴ با رتبه خوبی در دانشگاه علوم قرآن و حدیث قبول شدم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه با دیپلم علوم انسانی وارد دانشگاه شدم و در واقع به عشق قرآن این دانشگاه را انتخاب کردم و در کنار آیات قرآن کریم روایات را نیز به صورت تخصصی خواندم، افزود: وقتی بعد از چهار سال مدرک کارشناسی قرآن و حدیث گرفتم دنبال شغل اداری نرفتم زیرا دوست داشتم یک مجموعه داشته باشم که بیشتر بتوانم قرآن را در جامعه رواج بدهم و با توجه به اینکه از ازدواج کوتاهم فرزندی ندارم تمام مسیر و هدف زندگی‌ام قرآن و حفظ آیات نورانی وحی است.

بیژن با اشاره به اینکه من و خواهرم یک ارث پدری در بندرانزلی داشتیم که سال ۹۰ با اخذ مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی را تأسیس کردیم، گفت در این مکان با حضور اساتید مجرب دوره‌های آموزشی قرآن برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

بانوان برای فراگیری تخصصی قرآن بهانه تراشی نکنند

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی تصریح کرد: البته قبل از آن و در سال ۸۴ در منزل مادر مرحومم در روستای بالا محله سنگاچین حسینیه شهید فرمانی را راه‌اندازی کردم که تا به امروز فعالیت دارد و بسیاری از بانوان جذب این آموزش‌ها شدند که مراسم دینی، مذهبی و کلاس‌های آموزشی قرآن در این حسینیه برگزار می‌شود.

بیژن با تأکید بر اینکه بانوان برای ورود به عرصه فراگیری تخصصی قرآن بهانه تراشی نکنند، گفت: در کنار همه فعالیت‌های روزمره و مدیریت مدیریت مؤسسه قرآنی، وقت اختصاصی برای حفظ آیات نورانی وحی دارم و اکنون حافظ ۱۰ جزء هستم.

این بانوی قرآنی تصریح کرد: آیه‌ای که خیلی برایم دلنشین است و آرامش دلم در دلتنگی همسر شهیدم است آیه ۱۶۹ از سوره مبارکه آل عمران بوده که خدای متعال فرموده «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند مرده مپندار بلكه زنده‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند».

گفتنی است، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف گیلان اول و دوم شهریورماه در بخش بانوان و آقایان به میزبانی شهرستان رودسر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفط پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی و اذان با حضور ۱۳۹ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha