پرهیز از سیاسی‌کاری در انتصاب مدیران قرآنی
کد خبر: 4170606
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
فرهنگی تاکید کرد

پرهیز از سیاسی‌کاری در انتصاب مدیران قرآنی

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در انتصاب مدیران و متولیان امور قرآنی باید از سیاسی‌کاری پرهیز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر اینکه انتصاب مدیران باید با توجه به سابقه فعالیت‌های قرآنی آنان انجام شود، گفت: در انتصاب مدیران و متولیان امور قرآنی باید از سیاسی‌کاری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در انتصاب مسئولان قرآنی باید تدبیر و درایت و همچنین سوابق وی مدنظر قرار گیرد، افزود: اگر بتوانیم مدیران و متولیانی متناسب با هر رشته را منصوب کنیم، قطعاً‌ شاهد تعالی فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

فرهنگی با تصریح اینکه سیاسی‌کاری به خصوص در امورات قرآنی و مذهبی به هیچ‌ عنوان پذیرفته نیست، گفت:‌ افرادی که به عنوان مدیران قرآنی در هر بخش و اداره‌ای معرفی می‌شوند، قطعاً باید آشنایی و تسلط کافی به امورات قرآنی داشته باشند تا بتوانند مشکلات هر بخش را به خوبی احصا کرده و نقاط قوت‌ها را تقویت کنند و در این صورت است که می‌توانیم کارهای قرآنی را به خوبی پیش ببریم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه در این زمینه حتی می‌توان از ظرفیت پیشکسوتان قرآنی چه در کسوت مدیر چه در کسوت مشاور به خوبی استفاده کرد، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی قرآن و پژوهش است که هر کدام از این‌ها متولیان خود را دارند.

وی ادامه داد: در منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی، یک نهاد یا چندین نهاد متولی کمیسیون‌های آن هستند که لازم است بعد از گذشت چندین سال از فعالیت این شورا در استان، دستاوردهای هر کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناسایی شده و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.

فرهنگی همچنین بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های مردمی در این عرصه تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر کاری که مردمی شود، قطعاً آن کار تقویت شده و ماندگار خواهد بود لذا در انجام امورات قرآنی و همچنین ترویج فرهنگ دینی باید به این مسئله توجه ویژه کرد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی در استان فارس، نمونه بارز این ادعا را عزاداری‌های ماه محرم و صفر دانست و افزود: این سوگواری‌ها به دلیل اینکه توسط مردم به صورت گسترده برگزار می‌شوند، در طول تاریخ ماندگار شده‌اند بنابراین امروز هم اگر بخواهیم کارهای دینی خود را ماندگار کنیم نباید از ظرفیت‌های مردمی غفلت کنیم.

وی بیان کرد: امروز اگر می‌خواهیم کارهای قرآنی به‌صورت گسترده در سطح جامعه فراگیر شود، باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم و راه را برای فعالیت آنان هموار کنیم نه اینکه برای فعالیت آنان سنگ‌اندازی کنیم.

فرهنگی به تمام مسئولان و متولیان امور فرهنگی و قرآنی توصیه کرد تا بدین مهم توجه ویژه داشته باشند و سپس افزود: به یاری خدا در شورای عالی قرآن استان فارس تلاش می‌کنیم تا این موارد را به خوبی دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha