بمباران بیمارستان‌ها و مساجد غزه با هدف مقابله با آرمان روبه رشد مقاومت انجام می‌شود + فیلم
کد خبر: 4175861
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تحلیلگر فلسطینی در وبینار بین‌المللی ایکنا:

بمباران بیمارستان‌ها و مساجد غزه با هدف مقابله با آرمان روبه رشد مقاومت انجام می‌شود + فیلم

عرفات عبدالله ابوزاید گفت: جامعه غزه جامعه‌ای مذهبی است که تعلق زیادی به مساجد دارد، فرزندان ما، شهدای ما، رزمندگان مقاومت ما دانش‌آموخته مساجد هستند؛ از همین رو اسرائیل به دنبال بمباران آنجاست تا از طریق نابودی مساجد، دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها به مقابله با آرمان رو به رشد مقاومت برود.

عرفات ابوزید، تحلیلگر فلسطینی

به گزارش ایکنا، وبینار بین‌المللی «طوفان الاقصی از منظر نخبگان دانشگاهی جهان اسلام؛ مسئله فلسطین و آینده فرارو» به میزبانی ایکنا و به شکل حضوری و برخط ظهر امروز، چهارشنبه ۲۶ مهر برابر با ۱۸ اکتبر ساعت ۱۳ در محل استدیو مبین این خبرگزاری برگزار شد.

عرفات عبدالله ابوزاید، نویسنده و تحلیلگر سیاسی از نوار غزه و سخنگوی انجمن دانشجویان عضو جهاد اسلامی فلسطین  در بخش خارجی این وبینار که به صورت ویدئوکنفرانس حضور یافت، درباره تحولات اخیر در باریکه غزه از جمله جنایات رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامی، بیمارستان‌ها، مساجد و دانشگاه‌ها سخنانی ایراد کرد. مشروح سخنرانی عرفات ابوزید را در ادامه می‌خوانید.

در ابتدای کلام خود از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم؛ از رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهور، دولت و مردم این کشور و همه خواهران و برادرانی که از فلسطین و مردم مظلوم این کشور حمایت کردند و در کنار آنها ایستادند آن هم در برابر استکبارگران و ماشین کشتار و نابودی صهیونیسم.

دوست داشتم به طور مستقیم در این وبینار با شما ارتباط بگیرم اما همان طور که می‌دانید شرایط کنونی فلسطین و قطع برق از شش روز پیش تاکنون و به تبع آن قطع اینترنت در نوار غزه اجازه این کار را نداد همان طور که همین الان صدای بمباران‌های اسرائیل شنیده می‌شود و البته این روزها این صداها به طور مستمر در نوار غزه شنیده می‌شود.

اما در نتیجه این شرایط نتوانستم به طور مستقیم با شما تماس بگیرم و از همین رو این ویدئو را ضبط کردم  تا برای این وبینار ارسال کنم که به موضوع بررسی اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی و به طور خاص نوار غزه اختصاص دارد.

من در چهار محور صحبت خواهم کرد محور اول درباره دلایل اینکه چرا اسرائیل مناطق غیرنظامی اعم از بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مساجد غزه را بمباران می‌کند و سپس درباره سه محور دیگر صحبت خواهم کرد. اما بیشتر بر همین محور اول متمرکز خواهیم شد.

در ابتدا باید بگویم ما از 11 روز پیش در نوار غزه در برابر حملات اسرائیل قرار داریم در روز شنبه هفتم اکتبر(15 مهر) نیروهای مقاومت عملیات طوفان الاقصی را کلید زدند که در نتیجه حملات و تجاوزگری‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مسیحیان قدس و هتک حرمت گستاخانه شهرک‌نشینان صهیونیست و باندهای افراط‌گرا علیه مسجد الاقصی و تعرض‌های مکرر علیه آنجا و اهالی قدس صورت گرفت؛ به نحوی که 47 یا 48 هزار شهرک‌نشین صهیونیست  در هفته قبل از آن به شکل روزانه به مسجد الاقصی هجوم بردند و مانع رسیدن نمازگزاران و فلسطینیان به مسجد الاقصی می‌شدند و حتی این شهرک‌نشینان صهیونیست مانع رسیدن مسیحیان به کلیساهایشان در قدس می‌شدند و به طور یکسان به اهالی قدس اعم از مسیحی و مسلمان حمله می‌کردند تا بار دیگر ثابت شود که این صهیونیست‌ها ضد تمام بشریت و علیه هر چیز بی‌جان و جاندار هستند و استکبار و ظلم و وحشی‌گری را علیه مظلومین و مستضعفین در سرزمین فلسطین به اوج خود رسانده‌اند.

شکست اسطوره پوشالی رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توانست اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکند و توانست این رژیم را تحقیر و مغلوب کند و توانست از ساعت 6 صبح روز شنبه تا یک بعد از ظهر در عملیاتی معجزه گونه و منحصر به فرد تا 35 کیلومتر مربع در سرزمین‌های اشغالی و عمق دشمن همجوار غزه نفوذ کند و با غلبه بر همه شهرک‌نشینان صهیونیست حتی نظامیان صهیونیستی که در مخفیگاه‌ها و پناهگاه‌هایشان مخفی شده بودند توانست به آنها دسترسی پیدا کند و خیلی از آنها را کشته و عده زیادی را هم به اسارت بگیرد.

بمباران بیمارستان‌ها و مساجد غزه با هدف مقابله با آرمان روبه رشد مقاومت انجام می‌شود

این اتفاق جهشی بی‌نظیر در عملیات‌های مقاومت فلسطین به شمار می‌رود و توانست چهره رژیم صهیونیستی از قدرت خود را که طی چند دهه به نمایش گذاشته بود مخدوش کند، زیرا نظامی اسرائیلی خود را به گونه‌ای جلوه می‌داد که هرگز در برابر مقاومت شکست نمی‌خورد؛ اما مقاومت فلسطین توانست به همه امت عربی و اسلامی نشان دهد که شکست این نظام و این رژیم امکان‌پذیر است همان طور که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه و شهید فتحی شقاقی و شهید شیخ احمد یاسین و همچنین سید حسن نصرالله در سخنان مکرر خود گفتند که شکست رژیم صهیونیستی ممکن و عملی است.

ما در فلسطین و نوار غزه ثابت کردیم که رژیم صهیونیستی متزلزل است، همان طور که سید حسن نصرالله گفت اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.

از همین رو نیروهای مقاومت توانستند ظرف پنج یا شش ساعت بی‌وقفه بر همه شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان اشغالگری مستولی شوند که طی سال‌های طولانی و در نبردهای بسیاری آموزش دیده و تجربه زیادی در هدایت نبرد علیه مقاومت در نوار غزه داشته‌اند اما این بار شکست مفتضحانه‌ای خوردند و نتیجه این شکست در سیستم امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی این بود که این رژیم جام خشم خود را بر روی غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی خالی کرد. رژیم اشغالگر زیرساخت‌های نوار غزه را هدف می‌گیرد، کودکان را به خاک و خون می‌کشد، خانه‌ها را بر سر ساکنان بی‌پناه آن و از جمله کودکان و زنان آوار می‌کند، بر اساس آمار رسمی فلسطین در نوار غزه بیش از 60 درصد شهدا زن و کودک هستند.

دستور دشمن صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان‌های غزه جهت هدفگیری

رژیم اشغالگری که نمی‌تواند رهبران مقاومت را هدف گرفته و به آنها دسترسی پیدا کند از همین رو راهی مقابل خود جز بمباران دانشگاه‌ها، مساجد و مراکز بهداشتی، درمانی و بمباران بیمارستان‌ها بخصوص بیمارستان‌های شمال نوار غزه نمی‌بیند.

بیمارستان العوده و کمال عدوان از بیمارستان‌های مهم و اصلی بودند و به صدها هزار نفر از شهروندان در مناطق شمال غزه خدمات‌رسانی می‌کردند. این بیمارستان‌ها از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به بمباران شدند و دستور تخلیه آنها از بیماران را داده بودند.

بیمارستان القدس در شهر غزه هم تهدید به بمباران شده است. بیمارستان کودکان دره در شرق شهر غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید قرار گرفتند که شماری مصدوم از بین اهالی همجوار بیمارستان و حتی بیماران بر جای گذاشت.

دست‌کم 15 امدادگر در جریان انتقال مجروحین به بیمارستان هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها هم به طور مستمر هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

این رژیم ده‌ها هزار تُن بمب بر سر مردم غزه ریخته در حمله دو روز پیش خود 750 خانه را با خاک یکسان کرد. رژیم اشغالگر خانه‌های امن مردم را جزء اهداف حملات خود قرار داده است و هر بار با بمباران برج‌ها و خانه‌ها خرواری از آوار را بر سر  50 ـ 60 کودک خالی می‌کند و این حوادث به طور روزمره در حال تکرار است.

در همسایگی ما خانواده‌ای بود که در حمله تازه رژیم صهیونیستی مادر خانواده که تنها 10 روز بود زایمان کرده بود به همراه فرزندان خود از جمله همین فرزند شیرخواری که تازه به دنیا آورده بود به شهادت رسیدند. شیشه‌های خانه شکسته و به روی آنها ریخته بود.

اما اینکه چرا رژیم صهیونیستی زیرساخت‌ها اعم از دانشگاه‌ها و مساجد را هدف می‌گیرد: رژیم صهیونیستی طی سال‌ها و دهه‌های گذشته بر اساس قاعده و سیاست در بی‌بصیرتی نگه داشتن عمل کرده است و می‌داند این فلسطینی که در سال 1948 از سرزمین خود رانده شده چیزی جز شعور و درک و آگاهی در اختیار ندارد و با همین هوشیاری خود به مقابله با این سیاست رژیم صهیونیستی رفته است و از همین رو از طریق سیاست مقابله با بصیرت درصدد در جهل نگاه داشتن فلسطینیان برآمده است اما ملت فلسطین با هوشیاری خود توانسته آموزش دهد، مقاومت کند و از همین رو این جماعت ملت فلسطین که تریبون مقاومت شمرده می‌شود و امروز تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را ارتقا داده‌اند آنها در تخصص‌های مختلف از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند و لذا اسرائیل می‌خواهد به جنگ با این جماعت برود و از همین رو می‌خواهد به سیاست در جهل و نادانی نگاه داشتن متوسل شود به نحوی که ملت فلسطین را از ادامه تحصیل بازدارد و در هدف گرفتن دانشگاه‌ها بر ساختمان آزمایشگاه‌ها متمرکز است جایی که همه علوم پزشکی در آنجا آموزش داده می‌شود و همچنین کلاس‌های درس را بمباران می‌کند تا مانع پیشرفت ملت فلسطین شود زیرا سیاست بی‌سواد و جاهل ماندن فلسطینیان را دنبال می‌کند.

بنابراین در خصوص اینکه اسرائیل چرا دانشگاه‌ها را بمباران می‌کند: همان طور که گفتم دانشگاه‌ها را به منظور بی‌سواد نگه داشتن فلسطینیان هدف می‌گیرد و این سیاستی مشخص و دیرینه و نه سیاست جدیدی است که در همه این سال‌ها به دنبال انحراف رویکرد ملت ما بوده اما شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

اما درباره اینکه چرا مساجد را بمباران می‌کند باید گفت جامعه غزه جامعه‌ای مذهبی است که تعلق زیادی به مساجد دارد مردم ما در مساجد دور هم جمع می‌شوند، ازدواجشان را علنی می‌کنند و آنجا مکاتب حفظ قرآن شکل می‌گیرد. فرزندان ما، شهدای ما، رزمندگان مقاومت ما دانش‌آموخته مساجد هستند؛ از همین رو اسرائیل به دنبال بمباران آنجاست تا از طریق نابودی دانشگاه‌ها و مساجد به مقابله با آرمان رو به رشد مقاومت برود.

اما از نظر ما در همه سال‌های رویارویی بین مقاومت و رژیم اسرائیل، رژیم صهیونیستی در این نقشه خود ناکام بوده است.

در جنگ‌های 2008، 2014، 2021 و 2022 اسرائیل همه این تجاوزگری‌ها را مرتکب شده اما ملت ما را هوشیارتر کرده و حمایت مردم ما را از مقاومت محکم‌تر کرده و باعث شده است خیلی بیشتر در پشت مقاومت خود بایستند.

درباره قضیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید گفت به دنبال این نبرد جاری مسئله عادی‌سازی تا حد زیادی سقوط کرد و ما شاهدیم که  حکومت‌های ظالم می‌خواهند به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورند؛ اما مردم این کشورها و نهادهای عربی و اسلامی مخالف سازش با رژیم صهیونیستی هستند از همین رو در جریان جنگ جاری غزه ما شاهدیم که چگونه مردم حتی در کشورهایی که رژیم‌هایشان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند مخالف عادی‌سازی هستند و با برپایی تظاهرات و راهپیمایی‌ها حمایت خود را از مقاومت اعلام و بار دیگر تأکید کردند که سیاست رهبران و حکومت‌هایشان برای سازش با اشغالگران را رد می‌کنند.

به بیان دیگر اگر بخواهیم بیشتر به موضوع عادی‌سازی روابط بپردازیم برای مثال در بحرین مؤسساتی هستند که مخالف سازش هستند(عذر می‌خواهم اسرائیل همچنان در حال بمباران غزه است. الله اکبر! هم اینک که اذان مغرب گفته می‌شود اسرائیل به شدت غزه را هدف گرفته است).

رسالت دانشگاهیان در تبیین روایت‌های صحیح از مقاومت اسلامی

این مؤسسات نقش بزرگی در گسترش دامنه مخالفت‌ها با سازش داشته‌اند دانشگاه‌هایی هستند که ارتباط گسترده‌ای با گروه‌ها و دانشگاه‌ها در کشورهای اروپایی و غربی دارند دانشگاه‌هایی هستند که به دلیل در اختیار داشتن کانال‌ها با گروه‌های حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی اسناد جرایم رژیم اشغالگر را ثبت می‌کنند. در دانشگاه‌های ما در کشورهای عربی و اسلامی دانشگاهیان تخصص‌هایی برای استفاده از رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی دارند و بهتر می‌توانند جرایم رژیم اشغالگر را به زبان‌های مختلف مستندسازی کنند؛ برای مثال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که نیروهای مقاومت در جریان طوفان الاقصی سرهای کودکان اسرائیلی را بریده است، اما هیچ شاهدی برای ادعای خود پیدا نکرد و معلوم شد که ادعاهای وی دروغین بوده است.

بنابراین همه اصحاب رسانه و همچنین در دانشگاه‌ها باید برای اثبات این دروغ‌ها اقدام و مستندسازی کنند و اخلاق مقاومت را به رخ آنها کشیده و نشان دهند و تاریخ مقاومت را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و نشان دهند؛ برای مثال در ویدئوهای کوتاه به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و برای جهانیان ارسال کنند. بخش بزرگی از جهان غرب در سطح ملت‌ها متأسفانه به روایت‌های اسرائیلی اتکا می‌کنند زیرا چیزی که ناقض روایت‌های اسرائیلی باشد وجود ندارد. اسرائیل نهادهای بین‌المللی را در آمریکا، کانادا و اروپا در اختیار دارد که می‌توانند شهروندان غربی را با روایت خود متقاعد کنند. بنابراین ما در سطح دانشگاه‌های جهان اسلام باید روایت فلسطینیان و مقاومت را مستندسازی و به زبان‌های مختلف ترجمه کنیم یعنی تجاوزگری‌ها و جرایم رژیم اشغالگر علیه نوار غزه را نیز مستندسازی کنیم و به اطلاع جهانیان برسانیم.

از اطاله کلامم عذرخواهی می‌کنم، قرار بود 10 دقیقه صحبت کنم اما برای تشریح برخی مسائل زمان بیشتری لازم بود ما در نوار غزه به اذن پروردگار با صبر و پایداری مقاومت می‌کنیم و به رویارویی با رژیم اشغالگر ادامه می‌دهیم و ان شا الله فلسطین و مسجد الاقصی میعادگاه ما و شما از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواهد بود و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که به ما توفیق قریب الوقوع اقامه نماز جمعت در کنار یکدیگر در صحن‌های مسجد الاقصی را عنایت کند بار دیگر از شما تشکر می‌کنم و از برگزار‌کنندگان و شرکت‌کنندگان در این وبینار هم تشکر می‌کنم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) العالمیه، به صورت برخط مهمان دیگر این وبینار بود که با محوریت مسئله فلسطین سخنانی را ایراد کرد.

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان نیز مهمان ویژه این وبینار بود که با حضور در استدیو به سؤالات مجری برنامه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین به‌ویژه دستاوردهای مقاومت اسلامی در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و جنایات شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران غزه پاسخ داد.

همچنین در بخش مهمانان خارجی این وبینار که به صورت ویدئوکنفرانس مشارکت داشتند، علاوه بر عرفات عبدالله ابوزاید، سخنگوی انجمن دانشجویان عضو جهاد اسلامی و تحلیلگر فلسطینی از غزه، محسن رسول الصفار، رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اسلامی نجف اشرف از عراق و محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی دیدگاه‌های خود را حول محور این وبینار ارائه دادند.

 

انتهای پیام
captcha