اختتامیه 21 دوره مسابقات ملی مهارت در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4179108
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

اختتامیه 21 دوره مسابقات ملی مهارت در گلستان برگزار شد

مراسم اختتامیه ۲۱ دوره مسابقات ملی مهارت امروز، ۹ آبان، با حضور شهریور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان و مسئولین استانی و برگزیدگان سراسر استان در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

شهریور معاون پژوهش و سازمان فنی حرفه ای کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، مراسم اختتامیه ۲۱ دوره مسابقات ملی مهارت امروز، ۹ آبان، با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان و مسئولین استانی و برگزیدگان سراسر استان در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

حسینعلی شهریور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه این دوره به میزبانی 9 استان در حال برگزاری است، گفت: با توجه به این‌که این مسابقات نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ هنرآموزی در کشور داشته، 590 نفر در 37 رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

شهریور توسعه این رشته‌ها را در حل مشکلات و چالش‌های کشور مهم و مؤثر دانست و افزود: با توجه به استانداردها در تعریف مهارت آموزی، رویکرد سازمان به سمت رشته مهارت‌هایی که کشور در آینده به آن نیازمند است بوده، زیرا 40 درصد از مهارت‌هایی که در حال حاضر وجود دارد به زودی از بین خواهد رفت و نیازمند مهارت جدید است.

این مقام مسئول با بیان‌اینکه اقتصاد دیجیتال یکی از مهمترین مهارت‌های عصر حاضر به شما می‌رود، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم در لایحه پیش‌بینی شده مقرر شده تا وزارت کار حدود 500 هزار نفر را برای اقتصاد دیجیتال تربیت کند و تحویل جامعه بدهد.

وی با اشاره به اینکه تا الان حدود 25 مدال در 6 رشته در سطح دنیا کسب شده، ادامه داد: طراحی گرافیک، طراحی و توسعه وب، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، توسعه نرم‌افزارهای موبایل، پردازش ابری و راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب و کار از جمله مدال آورین ترین رشته‌ها برای جمهوری اسلامی ایران بوده، لذا انتظار داریم در مسابقات آسیایی و بین المللی جوانان ما بدرخشند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به زیرساخت‌ها و تجهیزات فراهم شده در مسابقات اشاره و بیان کرد: این امر نشان دهنده این است که با وجود ظرفیت‌های استان و بخش‌های خصوصی، خیرین و ... اگر ارگان‌های دولتی نیز همراهی کنند، استان می‌تواند قطب آموزش مهارت‌های تخصص در حوزه فناوری‌های نو در کشور قرار گیرد.

شهریور برای افرادی که در سطح بین المللی رتبه کسب کنند، امتیازاتی برشمرد و افزود: این افراد می‌توانند به عنوان مربی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به تدریس پرداخته یا در آزمون‌های سراسری مرتبط با شرکت کنند.

وی مدال آوران این رشته‌ها را با عنوان یک رویکرد مهارتی، نخبه و خواند و گفت: این افراد از امتیازات نخبگان از جمله پرش تحصیلی به مقطع بالاتر مرتبط در رشته‌ای که در آن مدال کسب کردند، برگزاری کارگاه آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای امریه سربازی و در نهایت کمک و حمایت مالی توسط صندوق کارآفرینی برای شروع کسب و کار مرتبط با رشته‌ای که در آن در سطح بین‌المللی مقام کسب کردند.

انتهای پیام
captcha