ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه‌­های استان قم
کد خبر: 4180779
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه‌­های استان قم

استاندار قم با اشاره به پیشرو بودن استان قم در طرح­های ساخت مسکن از ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه­های استان قم خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، آقامیری استاندار قم در نشست با روسای دانشگاه‌ها که امروز 17 آبان‌ماه در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: بحث مسکن و بحث فرهنگ هر دو ضروری هستند و جزء مایحتاج اصلی زندگی که یکی برای جسم و دیگری برای روح است. برای بحث مسکن جهاد مسکن‌سازی علاوه بر نهضت ملی مسکن شروع شده و دنبال این هستیم بدون توجه به سهمیه استانی هرچقدر در توان است بتوانیم مسکن بسازیم و آن‌قدر عرضه کنیم که شاهد مازاد عرضه و کاهش تقاضا باشیم که این مسئله باعث کاهش قیمت مسکن و حتی کاهش اجاره‌بها نیز خواهد شد و حتی افرادی که توان خرید ندارند می‌توانند از مسکن استفاده کنند.

وی افزود: ساخت مسکن در چند وجه برنامه‌ریزی شد که یکی از آن‌ها بحث مسکن اساتید است که تصمیم گرفته شده و به راه و شهرسازی هم ابلاغ شده که برای حداقل هزار نفر از اساتید زمین جهت ساخت منزل حیاط دار یک یا دوطبقه اختصاص داده شود، که ان‌شاءالله بانک‌ها نیز در این مسئله ما را همراهی خواهند کرد.

استاندار قم تصریح کرد: در جلسه‌ای که شب گذشته درخصوص تنظیم بازار و عدم همکاری برخی بانک‌ها برای ورود به عرصه تولید و ارائه خدمات به همشهریان برگزار شد، انتقاداتی به بانک‌ها وارد شد که تسهیلات لازم و ضروری و خدمات مورد نیاز را به همشهریان ارائه نمی‌دهند و تصمیم‌گیری شد که به بانک‌های خاطی اخطار داده شود و بانک‌ها موظفند که پنجاه درصد سرمایه خود را در استان صرف کنند.

آقامیری اضافه کرد: جهت ساخت مسکن و نهضت ملی تلاش بر این است که بتوانیم رتبه خوبی در کشور کسب کنیم، اما مهم‌تر از کسب رتبه، حل مشکل مردم است چرا که بیشتر مراجعاتی مردم تا به حال در خصوص بحث مسکن بوده و حل این مسئله کمک و قدم بزرگی در استان است، در خصوص تحقق این اهداف نیز ابتدا از بحث مسکن اساتید دانشگاه شروع کردیم که اکنون در دو بخش و برای هزار واحد جانمایی شده است که ان‌شاءالله با کمک بانک‌ها و پیگیری استانداری به این مهم دست پیدا کنیم چرا که یکی از اولویت‌های اصلی ما در استان همین بحث مسکن است.

استاندار قم بیان کرد: بحث دیگر موضوع فرهنگ است، شهر قم شهر اهل‌بیت است و به همین دلیل باید شهری در تراز داشته باشیم که در شأن حضرت معصومه(س) رفتار شود.

وی با اشاره به مقوله سیما و منظر شهر، اضافه کرد: باید همه دستگاه‌های متولی فرهنگی در استان در این زمینه ورود کنند که برنامه‌ای هم در قرارگاه 19 دی به تصویب رسیده مبنی بر این‌که کل شهر و عمود‌ها مزین به عکس شهدا و جمله‌ای از همان شهید بزرگوار باشند.

استاندار قم اضافه کرد: مسئله دیگر نیز با توجه به تقاضا‌های انجام شده از کمیسیون فرهنگی هیئت دولت، این است که از بیست و پنج کیلومتری قم هیچ‌گونه تبلیغات کالایی وجود نداشته باشد و همه تبلیغات فرهنگی و مذهبی باشند و حتی شرکت‌هایی که می‌خواهند تبلیغاتی انجام دهند تبلیغات فرهنگی داشته باشند چرا که در تلاش هستیم تا ظاهر شهر را در شأن شهر قم و اماکن مقدس بسازیم.

آقامیری ابراز کرد: در خصوص مرکزیت حرم نیز تقاضا شد تا متناسب با موضوعات فرهنگی و پایگاهی از جمله مدرسه فیضیه که تاریخ انقلاب با آن گره خورده، باید جزء این پازل‌های فرهنگی باشد و شهردار خواسته شد تا تغییراتی را در شأن این اماکن و مراکز شاهد باشیم.

وی گفت: کار فرهنگی یک مسیر طولانی دارد و در حوزه فرهنگی مهم‌ترین رکن فرهنگی در برنامه‌ها، جوانان هستند که اگر بخواهیم فرهنگ توسعه پیدا کند باید این فرهنگ در قلب جوانان نهادینه شود که در این صورت نگرانی‌هایمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار قم یادآور شد: ما تصمیم داریم از پیش‌دبستانی تا پایان دانشگاه به‌طور مستمر برنامه واحد فرهنگی را برای جوانان یعنی از زمانی‌که به مدرسه وارد می‌شوند تا آخر دانشگاه در نظر بگیریم که این امر باعث می‌شود رشته‌های فرهنگی از هم گسیخته نشوند.

انتهای پیام
captcha