کاهش معضلات اجتماعی در سایه تعلیم نماز
کد خبر: 4190139
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
زرهانی:

کاهش معضلات اجتماعی در سایه تعلیم نماز

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید براینکه مسئله نماز سرفصل تراز اول کشورست، افزود: بدون تردید توجه به تعلیم و اقامه نماز به کاهش چشم‌گیر معضلات اجتماعی بسیار کمک می‌کند.

سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 5 دی در جلسه شورای اقامه نماز استان که به صورت ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور داشت، ضرورت توجه به مبانی دینی از جمله نماز را مورد تأکید قرار داد و افزود: حکومت اسلامی براصول چهارگانه دین، قرآن، عدل و اقامه نماز استوارست و اگر این اصول مورد اهمیت واقع شود قطعاً از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهیم بود و به عدالت اجتماعی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: رسالت اول مدیران در همه سطوح اقامه نمازست. اگر اقامه نماز به بهترین شکل انجام شود در مقابل فحشا، فساد و منکر بیمه بوده و بخشی از آسیب‌های اجتماعی از بین خواهد رفت. متأسفانه بروز برخی از آسیب‌ها در جامعه ناشی از قصور ما در ادای این فریضه الهی است.

زرهانی افزود: استان مرکزی از یک سو مرکز صقل صنایع مادر و ملی و از سوی دیگر خواستگاه تربیت علما و فقهایی است که تاریخ معاصر را به سمت مبانی دینی هدایت کرده و زمینه‌ساز بروز و ظهور رویدادهای بسیار مهم تاریخی بودند. در چنین استانی اقامه نماز اولویت مضاعف داشته و از رسالت‌های سنگین ما است؛ از این رو هرچاه توان بیشتر گذاشته و مسائل را کالبدشکافی کرده و علل را بررسی کنیم، باز نیاز به کار جدید و ابتکار عمل‌های نوین است؛ بنابراین برگزاری جلسه شورای اقامه نماز با محوریت مدیران ارشد از اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه اجلاسیه سی‌ام نماز 16 دی به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای اجلاسیه‌های نماز پیام ارسال می‌فرمایند که هریک از منویات ایشان دایرة‌المعارفی از نکات معارفی و راهبردی است که می‌تواند سرمنشأ جریان‌سازی در حوزه نماز باشد و با حمایت مدیران ارشد در استان‌ها برای نهادینه کردن اقامه فرهنگ نماز تصمیم‌سازی شود.

زرهانی با بیان اینکه سی‌امین اجلاسیه نماز با تمرکز برنقش مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، اضافه کرد: پیوند بین مدرسه و مسجد مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش است و ستاد اقامه نماز راهکارهایی را ارائه کرده است. تشکیل جلسات با حضور مدیران، مربیان امور تربیتی و امامان جماعات مدارس و ارائه راهکارها بسیار حائز اهمیت است. اگر امامان جماعت در مساجد، مدارس و مدیران با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند تعلیم و تربیت فرزندان با سبقه اسلامی قوی‌تر پیش خواهد رفت. سرمایه‌گذاری در این حوزه برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: امروز تمام سرمایه‌گذاری دنیای غرب این است که ذهن نسل نوجوان و جوان ما با کمک تلفن‌های همراه نسبت به دین، مسجد، روحانیت، معاد و ... تغییر پیدا کرده و افکار غربی جایگزین تفکرات اسلامی شود. اقتضائات جامعه ما ایجاب می‌کند که مسئله نماز را به عنوان سرفصل تراز اول قلمداد کرده و آثار مثبتش را در جامعه شاهد باشیم. بدون تردید توجه به تعلیم و اقامه نماز به کاهش چشم‌گیر معضلات اجتماعی بسیار کمک می‌کند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در پایان از مسئولان استان مرکزی خواستار برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاسیه هفتم نماز شد و افزود: توجه به مساجد بسیار حیاتی است و نباید از این امر مهم غفلت کرد. قریب به یک‌سوم مساجد در سطح کشور غیرفعال یا نیمه فعال هستند و در بسیاری از آنان نماز صبح اقامه نمی‌شود. باید این کمبودها را جبران کرد. بدون شک با وجود مدیران انقلابی همچون مدیران استان مرکزی نباید نگران وضعیت مساجد باشیم.

انتهای پیام
captcha