نشست کارگاهی «تبیین حرکت عمومی قرآنی» برگزار شد
کد خبر: 4197072
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
در حرم بانوی کرامت

نشست کارگاهی «تبیین حرکت عمومی قرآنی» برگزار شد

نشست کارگاهی «تبیین حرکت عمومی قرآنی» با ارائه حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ویژه اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

نشست کارگاهی «تبیین حرکت عمومی قرآنی»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نشست کارگاهی «تبیین حرکت عمومی قرآنی» براساس بیانیه گام دوم انقلاب ویژه اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع)، 10 بهمن‌ماه در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست که به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب به عظمت و بزرگی چهار موضوع اشاره کرده‌اند، گفت: ما باید عظمت حادثه انقلاب، عظمت راهی که بعد از انقلاب طی شده، عظمت چشم‌انداز انقلاب که همان تمدن نوین اسلامی است و عظمت جوانان مؤمن متعهد حزب‌اللهی انقلابی را درک کنیم تا بتوانیم در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی ایجاد یک حرکت عمومی را نقطه کانونی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: ایجاد تمدن نوین اسلامی که چشم‌انداز انقلاب اسلامی است با یک حرکت عمومی که توسط حلقه‌های میانی ایجاد می‌شود محقق خواهد شد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور وقوع انقلاب، دفاع مقدس و جهاد سازندگی را نمونه‌هایی از حرکت عمومی در اوایل انقلاب دانست و گفت: معجزه امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب و بعد از آن به میدان آوردن مردم، در صحنه نگه‌داشتن مردم و ایجاد نهادهای مردمی مانند نهضت سوادآموزی، جهاد سازندگی، کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه امروز هم باید حرکت‌های عمومی با سرعت، انضباط و پیشرفت محسوس در کشور شکل بگیرد، افزود: برای شکل‌گیری یک حرکت عمومی به شناخت صحنه، جهت‌دهی به سمت تمدن نوین اسلامی، امیدبخشی در جامعه و ارائه راهکارهای عملی نیاز است که بخشی از این راهکارها در سخنرانی مقام معظم رهبری با دانشجویان در اول خرداد بیان شده است.

حسینی با بیان اینکه اگر ما از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران، هشت میلیون جوان پای‌کار داشته باشیم جامعه ما پولادین و رسوخ‌ناپذیر می‎‌شود، گفت: این ۱۰ درصد جوان پای‌کار همان حلقه‌های میانی هستند که هر کدام باید علاوه بر کنشگری فردی، دیگران را هم با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه حلقه‌های میانی باید با قرآن انس داشته باشند و آموزه‌های قرآنی را در میان مردم گسترش دهند، بیان کرد: اگر این اتفاق بیفتد یک حرکت عمومی قرآنی شکل می‌گیرد که جامعه را از هر آسیبی حفظ کند.

یادآور می‌شود، در پایان به شرکت‌کنندگان در این نشست گواهی پایان دوره اعطا شد.

انتهای پیام
captcha