نمایشگاه دستاوردهای دو ساله دولت در حوزه سلامت در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 4198184
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

نمایشگاه دستاوردهای دو ساله دولت در حوزه سلامت در مشهد برگزار می‌شود

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نمایشگاه دستاوردهای دو ساله دولت در حوزه علوم بهداشتی و سلامت در آستان قدس رضوی مورخ 19، 20 و 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره قران و عترتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی تقی‌پور، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز ۱۶ بهمن ماه، در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اصحاب رسانه با هدف تشریح دستاوردهای حوزه سلامت که در محل ساختمان قرشی این دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دو ساله دولت در حوزه علوم بهداشتی و سلامت در آستان قدس رضوی مورخ 19، 20 و 21 بهمن‌ماه به ارائه گزارش عملکرد یکساله این معاونت پرداخت و اظهار کرد: حدود 30 هزار پرسنل و حدود 1000نفر اعضای هیئت علمی و تعداد 10هزار دانشجو داریم. عمده فعالیت معاونت فرهنگی دانشجویی معطوف به حوزه دانشجویان است، اما از حوزه اساتید و پرسنل غافل نیستیم.

وی بیان کرد: در حوزه دانشجویی یکی از بزرگترین رسالت‌های ما موضوع خوابگاه‌ها و خدمات دانشجویی است. در سال گذشته 47 درصد و امسال 43 درصد افزایش نرخ پذیرش دانشجو را در دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، در حالی‌که به ازای ظرفیتی که برای گرفتن دانشجو به دانشگاه‌ها داده شده، به هیچ وجه در مورد زیرساخت‌ها آمادگی از قبل ایجاد نشده بود.

تقی‌پور با اشاره به واگذاری مسئولیت در اواخر شهریور، یادآور شد: در همان زمان حدود 400 دانشجو را نمی‌توانستیم پذیرش خوابگاه داشته باشیم، اما با تأکید ریاست مبنی بر اینکه هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نماند و اکنون دانشجوی متقاضی خوابگاه که بدون خوابگاه مانده باشد، نداریم، زیرا با حمایت معاونت توسعه، خوابگاه اجاره کردیم و تمام دانشجویان دختر را به پردیس منتقل شدند و تنها یک خوابگاه پسران‌ استیجاری است. همچنین تابستان امسال توانستیم به حدود 5000 دانشجو از سراسر کشور خدمات خوابگاهی ارائه دهیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ایجاد تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه خوابگاه‌ها، گفت: در نظر داریم ورود و خروج دانشجویان را با نصب گیت‌های تصویری کاملاً از حالت دستی خارج کنیم. مقدمات، هزینه‌ها و زیرساخت‌های این کار برآورد شده است و امیدواریم از ترم آینده این روش را عملیاتی کنیم.  

وی با اشاره به نبود سرای دانشجویی متأهلی در این دانشگاه، اظهار کرد: غفلت از این موضوع به دلایل متعددی صورت گرفته که خوش‌بختانه در طرح مولدسازی، طراحی و ساخت 1000واحد سرای دانشجویی متأهلی در کوی پردیس دانشگاه دیده شده است. البته با کمک‌های خیرین 21 واحد مسکونی متاهلی را در اختیار دانشجویان متأهل قرار دارد که کفایت نمی‌کند و هم‌اکنون حدود 400 دانشجوی متأهل که منتظر هستند تسهیلات سراهای متأهلی را برایشان فراهم آوریم.

تقی‌زاده درباره تغذیه دانشجویان با اشاره به طرح موفقی که در دانشگاه مشهد انجام شده است، گفت: تقریبا جزو معدود دانشگا‌ه‌های کشور هستیم که این موضوع را برون‌سپاری نکرده‌ایم که حدود 30درصد برایمان هزینه اثربخشی داشته است و از نظر کیفیت هم طبق ارزیابی‌های وزارتخانه نسبت به غذاهای بیرون و شرکت‌ها وضعیت خوبی داشتیم و در جشنواره دستپخت با حضور گروه‌های آشپزی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 9 کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره حوزه ورزشی، ادامه داد: امکانات ورزشی نسبتاً خوبی در کوی پردیس دانشگاه شامل سالن‌های ورزشی، امکانات ورزشی درون خوابگاه‌ها، سالن‌های بدنسازی، استخر شهید شادی‌‌فر را داریم. کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی برگزار می‌شود و رتبه‌های خوبی که در مسابقات مختلف ورزشی کسب کردند و اکنون هم دانشجویان در مسابقات هستند.

وی با اشاره به اعزام دانشجویان و اساتید به اردوی راهیان نور، بیان کرد: علاوه بر آن در اردوهای راهیان نور پیشرفت داریم که در آن دانشجویان و اساتیدی که حائز رتبه‌های علمی بالایی هستند، به مناطق و پایگاه‌هایی که مرکز رشد و نمو هستند، می‌روند و با دستاوردهای آنان از نزدیک آشنا می‌شوند. امسال در قالب دو دوره برای دانشجویان و اساتید برگزار شد. 

تقی‌زاده درباره حوزه قرآن و عترت اظهار کرد: امسال میزبان جشنواره قرآن و عترت کشور هستیم که ثبت‌نام آن آغاز شده است و جشنواره پس از تعطیلات نوروز برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره دو راهبرد اساسی که در این معاونت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: نخست نشاط اجتماعی با رویکرد مشارکت حداکثری دانشجویان است. نرخ مشارکت دانشجویی تا قبل از این حدود 20 درصد بوده است و برآنیم تا مشارکت را به دو برابر تا 50 درصد برسانیم. نشاط اجتماعی می‌تواند تأثیر بسیاری در فرآیند آموزشی، پژوهشی و عملکرد خدمات بالینی دانشجویان ما داشته باشد.

وی افزود: راهبرد دیگر احیای تفکر دینی در دانشگاه است و به هیچ وجه وام‌دار این و یا آن جریان نیستیم، زیرا انقلاب ما یک انقلاب دینی مذهبی و فرهنگی بوده است و ما باید به سمت احیای تفکر دینی گام برداریم که امیدواریم با وجود چالش‌های این حوزه، بتوانیم با برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت در این زمینه پیش برویم. 

انتهای پیام
captcha