بهره‌مندی ۴۵۰۰ مددجوی زندانی از آموزش‌های اشتغال‌زایی در گیلان
کد خبر: 4198544
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

بهره‌مندی ۴۵۰۰ مددجوی زندانی از آموزش‌های اشتغال‌زایی در گیلان

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه امسال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌آفرینی کرده‌ایم، گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مددجوی زندانی در دوره‌های آموزشی اشتغال‌آفرینی شرکت کردند.

تولید مصنوعات چوبی توسط زندانیان گیلانی

رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، درباره اشتغال‌آفرینی برای مددجویان اظهار کرد: بحث اشتغال‌آفرینی با هدف باز اجتماعی کردن مددجویان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و در این راستا با همکاری فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنیم.

وی افزود: مربیان رشته‌های مختلف در زندان‌ها حضور می‌یابند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند و مددجویان بعد از فراگیری آموزش‌های لازم در کارگاه‌های مختلف تولید مصنوعات چوبی، خیاطی، گلدوزی، فرش، صنایع دستی، لنت ماشین و مشاغل دیگر به‌کار گیری می‌شوند.

محمدی اصل با بیان اینکه امسال برای یک‌هزار و 500 نفر اشتغال‌آفرینی کردیم، گفت: حاصل تلاش در حوزه اشتغال‌آفرینی این شد که ماهانه حدود چهار میلیارد تومان حقوق به مددجویان زندان شاغل در کارگاه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان بیان کرد: با اجرای این طرح مددجویان پس از آزادی با گواهی‌هایی که از فنی و حرفه‌ای دارند، تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند، کسانی که این تسهیلات را دریافت کردند کارهای خوبی شروع کرده و نه تنها خودشان شاغل شدند بلکه برای دیگران هم اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با قوت برای باز اجتماعی‌شدن مددجویان ادامه می‌یابد تا بتوانیم به پرداخت ماهانه پنج میلیارد تومان حقوق تا پایان سال برسیم.

محمدی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار مددجو مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند، افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 مددجوی زندانی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و از آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های گیلان برق ساختمان، کفاشی، پرورش دام و طیور و زنبور عسل، پرورش قارچ، گلخانه، تعمیر تیلر و تراکتور و کولر، معرق کاری، منبت کاری، تریکو بافی، قالی‌بافی، ماهیان خاویاری، پره صیادی، نقطه کوبی، مونتاژ لوستر، جوراب بافی، صنایع دستی، تولید سنگ مصنوعی، پرورش ماهیان سردابی و گرمایی، جوجه کشی بلدرچین، تولید ماهی قزل آلا را از جمله رشته‌هایی عنوان کردند که مددجویان در آن اشتغال دارند.

انتهای پیام
captcha