توسعه ایلام باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی مردم باشد
کد خبر: 4204528
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

توسعه ایلام باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: استان ایلام با تبلیغاتی که در فضای مجازی شده است هنور در ابتدای راه قرار دارد اما زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری دارد و این توسعه نیز باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی مردم استان باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با تأکید بر فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در محل ورودی‌های شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: برای فروش صنایع دستی و آثار تولیدی هنر صنعتگران استان باید شرایط و بستر لازم را فراهم کرد.
 
وی با تأکید بر ایجاد شرایط لازم برای ورود و عرضه محصولات صنایع دستی استان در عرصه جهانی، گفت: طراحی‌های جدید، متناسب با سلیقه امروزی، ابتکار و خلاقیت در این حوزه نقش مهمی در راستای تولید محصولات صنایع دستی متناسب با بازارهای جهانی دارد و می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از اقشار به‌ویژه بانوان را فراهم کرد.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و هشت سال دوران بازسازی، از قافله توسعه در کشور عقب مانده است، ابراز کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و شعار دولت سیزدهم‌، باید زمینه توسعه صنایع دستی و اشتغال پایدار بر مبنای همین ظرفیت‌های بومی استان را ایجاد کرد.
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه بهترین زمینه اشتغالزایی توجه به ترویج و توسعه صنایع دستی در بین خانوارها است، خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در استان برای محرومیت‌زدایی یک ضرورت مهم است، اما آنچه می‌تواند از نظر اقتصادی شرایط لازم را برای توانمند کردن خانوارها از نظر اقتصادی فراهم کند، همین صنایع دستی است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع دستی در درون خانواده‌ها علاوه بر درآمدزایی، بهترین راهبرد برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است، گفت: فرهنگ اشتغال در حوزه صنایع دستی باید در استان ترویج داده شود و البته باید در این خصوص متخصصان و اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و صاحبنظران وارد عمل شوند و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کسب و کار در استان مطالعه و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل پیش روی اشتغال در استان عدم توجه به فرهنگ کار است، اظهار کرد: امروز باید متناسب با شغل‌هایی که در آینده نزدیک در استان ایجاد می‌شود در صنعت نفت و پتروشیمی آموزش‌های لازم ارائه شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و بومی استان در کشور عراق، تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه علاوه بر تبادلات فرهنگی، زمینه ساز ورود به بازارهای جدید و جذب مشتری برای محصولات صنایع دستی و بومی استان است که می‌تواند برای استان درآمدزا باشد.
 
وی با تأکید بر آموزش و مهارت‌افزایی فعالان عرصه صنایع دستی در استان با همکاری فنی و حرفه‌ای، گفت: در ایام نوروز با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان، باید تلاش کرد که حرمت ماه مبارک رمضان صیانت و با ورود مسافران و گردشگران نوروزی از نقاط مختلف کشور، فرهنگ بومی و دینی استان دچار آسیب نشود.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام در این ایام پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است و مردم استان نیز با مهمان‌نوازی از آنان استقبال و پذیرایی خواهند کرد، افزود: پخش اذان، برگزاری نماز جماعت، غرفه‌های بیان مسائل دینی و شرعی، ایجاد بستر لازم در  مکان‌های تفریحی و گردشگری استان متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و فرهنگ بومی استان باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر استان ایلام مورد استقبال گردشگران قرار دارد، اظهار کرد: استان ایلام با تبلیغاتی که در فضای مجازی شده است هنور در ابتدای راه قرار دارد اما زمینه‌های لازم برای توسعه گردشگری دارد و این توسعه نیز باید متناسب با فرهنگ بومی و دینی مردم استان باشد.
انتهای پیام
captcha