برنامه‌های هلال احمر کرمان در ایام نوروز تشریح شد
کد خبر: 4206234
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

برنامه‌های هلال احمر کرمان در ایام نوروز تشریح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اعلام آمادگی ۲۴ ساعته جمعیت هلال‌ احمر کرمان برای امدادرسانی به مردم، گفت: اجرای پویش «بهرفت» در ورودی شهرها ، ارائه خدمات امدادی، اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور کاهش حوادث و... از جمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر در کرمان است.

نشست خبری مدیر عامل هلال احمر کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز، ۲۸ اسفندماه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هلال احمر در نوروز با بیان اینکه بیست‌وچهارمین طرح خدمات نوروزی با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی»  از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ‌ماه ادامه دارد، گفت: در ۱۳ شهرستان مسافرخیز انار، بم، بافت، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان در استان پایگاه نوروزی ایجاد شده و ۳۵۰ نفر از اعضای داوطلب جوانان برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و امدادی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای پویش «بهرفت» در ورودی شهرها به‌منظور کاهش تلفات، بهبود رفتار ترافیکی و پوشش حوادث، افزود: ۴۱ پایگاه ثابت و سیار با حضور ۶۴۰ امدادگر و نجاتگر در طول جاده‌های استان کرمان حوادث را پوشش می‌دهند. البته به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود حجم مسافرت‌ها کم باشد اما وظیفه داریم به هر مسافری که وارد کرمان می‌شود خدمات ارائه دهیم.

فلاح با اعلام آمادگی ۲۴ ساعته جمعیت هلال‌ احمر کرمان برای امدادرسانی به مردم، تصریح کرد: شماره ۱۱۲ آماده کمک‌رسانی به مردم است و حادثه دیدگان می‌توانند درخواست خود را در این سامانه اعلام کنند. همچنین تمام خودروهای امدادی از ساعات هشت تا ۲۰ آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی دارند. پایگاه‌های جوانان نیز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ فعال هستند و در ورودی شهرها به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۳ شهرستان ۱۴ پست ثابت و هشت پست سیار از اعضای جوانان داریم که در محل‌های مختلفی مانند گنبد جبلیه، بازار، یخدان مؤیدی و... مستقر هستند، افزود: ۱۴ فضای کودک در پست‌های سیار وجود دارد و برای نشاط اجتماعی تلاش داریم خانواده‌ها را متوقف کرده و برنامه‌هایی را برای کودکان اجرا کنیم تا خانواده‌ها و رانندگان استراحت کنند. همچنین امسال برای بزرگسالان نیز در پست‌ها، فضای تفریحی فراهم شده و برپایی خیمه‌های نماز در مکان‌هایی که نمازخانه نیست، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی غرفه طرح یاس برای حمایت از مددجویان، کاشت نهال، ایستگاه سلامت، طرح‌های آموزش‌های ترافیکی و... از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در پست‌های جوانان جمعیت هلال احمر است

فلاح در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر کرمان در دو سال گذشته پرداخت و گفت: در دو سال گذشته در حوزه امداد و نجات ۲۱۴۳ مأموریت انجام شده و به ١٢١ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی شده است. ١١۹۲۱ نفر در حوادث سیل اسکان داده شدند و ۸۸۵ نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه اول رهاسازی کشور را دارد، گفت: سیل، حوادث جاده‌ای و کوهستان بیشتر حوادث بوده و تیم‌های کرمانی در حوادث استانی، کشوری و بین‌المللی مانند متروپل، سیل چابهار، زلزله ترکیه، افغانستان و... حضور یافتند.

وی توسعه ۴۰ درصدی کمی و کیفی شبکه انبارهای دارو، ۵۰ درصدی لجستیک، کاهش زمان پاسخگویی حوادث ترافیکی به ۹ دقیقه، رشد سه برابری آموزش تخصصی امداد و نجات، پوشش زائران اربعین با حضور ۵۰۰ امدادگر و نجات‌گر و... را از دیگر دستاوردهای هلال احمر کرمان در دو سال اخیر برشمرد و بیان کرد: پایگا‌ه‌های امداد و نجات محورهای جیرفت - فاریاب، نوق - یزد، سرچشمه - رفسنجان، کوه هزار و پایگاه ریگان - ایرانشهر افتتاح شدند.

فلاح ارائه خدمات درمان و توان بخشی به بیش از ۷۶۸ هزار نفر، افتتاح مرکز توانبخشی در سیرجان، رفسنجان و مرکز درمانی شهربابک، فروش ۳۴۰ میلیارد تومان دارو و تجهیزات، کمک درمانی هفت میلیارد تومان در حوزه درمانی و توانبخشی، راه‌اندازی ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در استان، تأمین خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی، تولید ۱۶ هزار اندام مصنوعی و کمک حرکتی، راه‌اندازی کلنیک‌های تخصصی توانبخشی، حضور ۵۸ پزشک و پرستار در اربعین در عراق و واکسیناسیون ۳ هزار نفر از حجاج کرمانی را از جمله خدمات بخش بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کرمان برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به فعال بودن معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر که در ایام عید، اظهار کرد: امروز مهمترین حوزه فعالیت داوطلبان جمع‌آوری کمک برای مردم سیل زده چابهار است. در دو سال گذشته نیز ۶۴۳ هزار نفر با ۱۱۲ میلیارد تومان از خدمات داوطلبان در حوزه محرونیت‌زدایی، درمانی و دارویی بهره‌مند شدند.

فلاح در پایان توسعه خانه هلال در روستاها را مهم دانست و با بیان اینکه ۲۵۸ خانه هلال در روستاهای استان تاکنون تشکیل شده، گفت: امدادرسانی به مردم سیل‌زده چابهار در سیل سیستان و بلوچستان از سوی جمعیت هلال احمر در حال انجام است و مردم می‌توانند از طریق کد دستوری *۱۱۲*۱# در این امر شریک شوند. همچنین کد دستوری *۱۱۲*۵# برای کمک‌های بشر دوستانه به غزه و کد *۱۱۲*۳# برای طرح استانی سفره‌های رحمت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha