حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری با بخش بهداشت و درمان است
کد خبر: 4209292
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
امام‌ جمعه موقت کاشمر:

حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری با بخش بهداشت و درمان است

حجت‌الاسلام علی احدی گفت: حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری با حوزه بهداشت و درمان است و برای ارتقای این حوزه نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

حجت‌الاسلام علی احدی امام‌جمعه موقت کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی، امام‌جمعه موقت کاشمر، شامگاه 19 فروردین ماه، در مراسم معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کاشمر، با بیان اینکه برای خداحافظی از ماه مبارک رمضان آداب و شرایطی در کتب اسلامی بیان شده است، اظهار کرد: درس‌های بسیاری در این مدت از ماه مبارک رمضان گرفتیم. یکی از مسائلی که در این ماه و مجموعه آموزه‌های دینی تأکید شده مربوط به حوزه سلامت، درمان و بهداشت است.

امام‌ جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه دعاهای اهل‌بیت(ع) درس زندگی است، بیان کرد: در دعاهای اهل‌بیت(ع) هم بر اهمیت بهداشت و سلامت تأکید شده است.

وی با بیان اینکه بعد از سلامتی و بهداشت، عبادات، نماز و خدمت به خلق نیز محقق شود، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران در سطح بسیار رفیعی مورد احترام خداوند متعال، جامعه بشری و جامعه اسلامی قرار دارند. کاشمر و منطقه ترشیز ظرفیت بسیار بالایی در بخش‌های مختلف به خصوص نیروهای انسانی ارزشمندی در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف دارد.

احدی با اشاره به اینکه امیدواریم شرایطی فراهم شود تا از همه ظرفیت نیروهای انسانی استفاده کنیم، به سخنی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: براساس سخن ایشان وحدت ملی دچار خدشه شده و همه دچار غفلت شده‌ایم.

امام‌ جمعه موقت کاشمر با تأکید بر اینکه وحدت و همدلی مردم که اساس کار انقلاب است، نباید دچار خدشه شود، افزود: در منطقه ترشیز نیروها و پتانسیل‌های بسیار خوبی وجود دارد که نباید از آنها غافل شد. کاری که پزشکان و کادر بهداشت و درمان انجام می‌دهد تأثیر در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و دین‌مداری دارد و اگر این عرصه دچار مشکلی شود همه عرصه‌ها با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی گفت: حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری با حوزه بهداشت و درمان است و برای ارتقای این حوزه نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

ناصر سرگلزایی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم، اظهار کرد: کاشمر به نسبت سایر شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خصوصیات خاصی برخوردار است و با داشتن قدمت چند هزار ساله می‌تواند قطبی برای گردشگری سلامت و توریسم درمانی باشد. باید به بخش گردشگری سلامت و توریسم درمانی توجه ویژه‌ای داشت.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خیرین سلامت این شهرستان مهم‌ترین پتانسیل و ظرفیت در بخش بهداشت و درمان هستند، افزود: وظیفه داریم این شاخص‌ها را حفظ کنیم و در ارتقای بهداشت و درمان این شهرستان نیز کوشا باشیم.

وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی کاشمر دارای استقلال مالی است و بودجه مشخص شده‌ای را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می‌کند که به اسم همین شهرستان در بودجه مشهد می‌آید و باید پیگیری کرد.

سرگلزایی با اشاره به اینکه با اجرای قانون مولدسازی می‌توان مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را رفع کرد، گفت: اعتبارات وزارتخانه به قدری نیست که بتواند مشکلات شهرستان را رفع کند. شهرستان کاشمر به 21 پست هیئت علمی نیاز داشت که طی مدت کوتاهی 6 پست برای دانشکده علوم پزشکی کاشمر تخصیص داده شد. سعی می‌شود مجوز همه پست‌ها از وزارتخانه گرفته و در اختیار دانشکده علوم پزشکی کاشمر گذاشته شود.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چند سهمیه پزشک عمومی و متخصص مناطق محروم را اختصاص می‌دهیم، اما دانشجویان وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند با پیگیری‌هایی که از سطح وزارتخانه می‌کنند در سایر مناطق مشغول به‌کار می‌شوند در صورتی که این کار نوعی جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha