حزب‌الله لبنان وقوع انفجار در «ريحانلی» تركيه را محكوم كرد/ دست‌داشتن سازمان‌های بين‌المللی در انفجارها
کد خبر: 1227095
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

حزب‌الله لبنان وقوع انفجار در «ريحانلی» تركيه را محكوم كرد/ دست‌داشتن سازمان‌های بين‌المللی در انفجارها

جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) ديروز، 22 ارديبهشت‌ماه، با صدور بيانيه‌ای انفجارهای شهر «ريحانلی» تركيه را محكوم كرد.


گروه بين‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) ديروز، 22 ارديبهشت‌ماه، با صدور بيانيه‌ای انفجارهای شهر «ريحانلی» تركيه را محكوم كرد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه ماهواره‌ای المنار، در اين بيانيه اعلام شد: انفجارهای تروريستی در راستای سلسله جنايت‌های مشابهی كه جان مردم بيشتر كشورهای عربی و اسلامی را تهديد می‌كند، اجرا می‌شود.


حزب‌الله تأكيد كرد: اين انفجارها تنها ساخته دست جنايتكاران است و سرنخ‌هايی از دست‌داشتن سازمان‌های اطلاعاتی بين‌المللی در آن مشاهده می‌شود و هدف از آن ايجاد بی‌ثباتی و فتنه‌انگيزی و ايجاد نگرانی در كشورها است.


حزب‌الله لبنان ضمن اعلام تسليت كشته‌شدن شهروندان تركيه‌ای در اين انفجار و ابراز هم‌دردی با ملت اين كشور و خانواده‌های قربانيان، تلاش برای مبارزه با تروريسم را كه قربانيان آن غيرنظاميان بی‌گناه هستند، خواستار شد.


يادآور می‌شود، در دو انفجار روز گذشته در شهر ريحانلی تركيه 46 تن كشته و بيش از يكصد تن نيز مجروح شدند؛ اين در حالی است كه مردم شهر ريحانلی مقامات تركيه را مسئول انفجارهای روز گذشته اين شهر و كشته‌شدن شهروندان آن می‌دانند.


هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته است، اما مقامات تركيه می‌گويند تا‌كنون 9 مظنون دستگير شده‌اند كه همگی آن‌ها از اتباع تركيه هستند.

captcha