سرعت رشد جمعیت مسلمانان بیش از رشد جمعیت جهان / اسلام دین اول اروپا می‌شود
کد خبر: 1384904
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
براساس گزارش مؤسسه پیو در آمریکا؛

سرعت رشد جمعیت مسلمانان بیش از رشد جمعیت جهان / اسلام دین اول اروپا می‌شود

گروه بین‌الملل: بنابر گزارش مؤسسه پژوهشی پیو در آمریکا، اسلام در هر سال 2.9 درصد رشد دارد و این نرخ رشد بیش از نرخ رشد جمعیت جهان است که هر سال حدود 2.3 درصد می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Islam.ru»، در اواسط سال 2010 مؤسسه پیو تخمین زد که جمعیت مسلمانان حدود 1.57 میلیارد نفر است که 22 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که  تا 20 سال آینده، جمعیت مسلمانان جهان 35 درصد افزایش یابد.
اسلام دومین دین بزرگ جهان است و بعد از مسیحیت که 2 میلیارد پیرو دارد و 33 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، قرار گرفته است.
بخش دین و زندگی عمومی مؤسسه پژوهشی پیو عنوان کرد: اسلام پرسرعت‌ترین دین در حال رشد در اروپا است و تعداد مسلمانان اروپا در 30 سال گذشته سه برابر شده است. اکثر جمعیت‌شناسان پیش‌بینی می‌کنند که جمعیت مسلمانان در دهه‌های پیش‌رو برابر یا بالاتر از جمعیت مسیحیان شود.
بنابر آمارهای سال 2011، بیش از 74 درصد مسلمانان جهان در 49 کشور زندگی می‌کنند که اکثریت مسلمانان را دارند. بیش از یک پنجم مسلمانان یعنی 23.3 درصد نیز در کشورهای غیراسلامی در حال توسعه زندگی می‌کنند. این اقلیت‌های مسلمان نیز عمدتاً جمعیت قابل توجهی دارند.
در اروپا به طور کلی، سهم مسلمانان از جمعیت تا 20 سال آینده به یک سوم کل جمعیت می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که جمعیت مسلمانان اروپا تا سال 2030 به حدود 60 میلیون نفر برسد.
در آلمان، هر سال حدود 4 هزار نفر به دین اسلام می‌گروند در حالی که این آمار در دهه 1990، سالی 300 تازه مسلمان بود. با وجود این کمتر از یک درصد جمعیت 3.3 میلیون نفری مسلمانان آلمان را تازه‌مسلمانان تشکیل می‌دهند.
در فرانسه، بنابر گزارش آژانس اطلاعات داخلی این کشور که از سوی روزنامه لوفیگارو منتشر شد، حدود 30 تا 50 هزار تازه‌مسلمان وجود دارد. بیشتر مسلمانان فرانسه شهروند فرانسوی هستند و اسلام دومین دین بزرگ این کشور است.
در بریتانیا، اقلیت مسلمان حدود 2.7 درصد جمعیت 60 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند و آمار دقیقی از تعداد تازه‌مسلمانان در دست نیست. اما روزنامه ایندیپندنت عنوان کرد که تعداد بریتانیایی‌هایی که به دین اسلام می‌گروند، در چند دهه اخیر دو برابر شده و سالانه حدود 5 هزار نفر مسلمان می‌شوند.

captcha