خطبه فدکیه، مصداق ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) است
کد خبر: 1387444
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
حجت‌الاسلام صدیقی:

خطبه فدکیه، مصداق ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خطبه فدکیه، مصداق ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) است، گفت: دشمنان امامت قصد داشتند برای رسیدن به قدرت، اسلام را تحریف کند که حضرت فاطمه(س) با قرائت خطبه فدکیه اجازه این کار به دشمنان ندادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، 24 اسفندماه در جلسه بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه(س) که در پادگان شهید برونسی مشهد برگزارشد، با بیان اینکه خطبه فدکیه از زبان قرآن ناطق برای تمام عصرها بیان شده است، عنوان کرد: فاطمه(س) با خطبه فدکیه امامت و دین پدر خودشان را حفظ کردند و دست منافقان و دشمنان اسلام را رو کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان امامت قصد داشتند برای رسیدن به قدرت، اسلام را تحریف کند که فاطمه(س) با قرائت خطبه فدکیه اجازه این کار به دشمنان ندادند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) با وجود بیماری و آسیب‌های زیادی که دیده بودند، با بیان آیات قرآن مانع از تحریف قرآن شدند که این جهاد حضرت فاطمه(س) در راه ولایت مداری بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) اساس دین است، بیان کرد: نسل جوان باید اساس دین را الگوی خود قرار دهد و امروز به تبعیت از این بانوی بزرگوار ولایت‌مداری و استکبارستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: اگر ما توانسته‌ایم در هشت سال دفاع مقدس پیروز باشیم و امروز شاهد پیشرفت‌های بی‌نظیری در علوم در کشورهستیم به خاطر این است که جوانان ما فاطمی هستند و ما هرچه داریم از حضرت فاطمه(س) داریم.

وی غدیر را روز بیعت گرفتن از مردم برای منتخب خدا دانست و ابراز کرد: در غدیر نبی مکرم اسلام از مردم نخواست به امام علی(ع) رأی بدهند بلکه از آنها بیعت گرفت تا منتخب خدا را حمایت کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فدک، هدیه‌ای از جانب خداوند به حضرت زهرا(س) بود، گفت: متاسفانه کینه توزان و دشمنان اسلام این حق را از حضرت زهرا(س) گرفتند و حتی با نادیده گرفتن قانون ارث، این حق را از حضرت فاطمه(س) سلب کردند.

captcha