حضور ۱۹ کشور خارجی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1425310
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
سرابی عنوان کرد:

حضور ۱۹ کشور خارجی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی و شهر مشهد با سابقه‌ترین استان بعد از تهران در زمینه برگزاری نمایشگاه قرآن است، ابراز کرد: امسال ۱۹ کشور برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در هشتمین جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که 11 تیرماه، با حضور معاون  توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این ستاد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، علاوه بر این شهر، در 14 شهرستان استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد، گفت: امسال 19 کشور برای حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی و شهر مشهد با سابقه‌ترین استان بعد از تهران در زمینه برگزاری نمایشگاه قرآن است، ادامه داد: به جهت وجود بارگاه منور رضوی که این شهر را به پایتخت معنوی ایران تبدیل کرده و همچنین حضور نخبگان و فعالان قرآنی که از سطح و رتبه قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند، فعالیت‌های قرآنی در استان خراسان رضوی سطح و جایگاه ویژه‌ای دارد.

سرابی ابراز کرد: به جهت حضور رهبر معظم انقلاب و فعالیت‌های گسترده ایشان قبل از انقلاب در مشهد، گستردگی و ارتباط مناسبی میان جامعه قاریان مشهد وجود دارد، همچنین ادامه این ارتباط معنوی و فکری با معظم له بعد از انقلاب زمینه‌ای را برای شهر مشهد و استان خراسان جهت استفاده از نظرات و توصیه‌های ایشان فراهم کرده است.

بهره‌مندی همیشگی جامعه قاریان مشهد از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار سالانه فعالان قرآنی استان خراسان با ایشان، رهنمودهای بسیاری را بیان می‌کنند، در دیدار سال گذشته نیز فرمودند: «تمام فعالیت‌های قرآنی مشهد هم از حیث قرائت و هم به جهت کیفی و کمی قابل مقایسه با دیگر استان‌ها و حتی تهران نیست».

وی با بیان اینکه این امر وظیفه ما را در حوزه فعالیت‌های قرآنی چند برابر می‌کند تا کار قرآنی در خور این شهر ارائه دهیم، افزود: برپایی نمایشگاه قرآن یکی از این برنامه‌هاست که البته به شکل کامل و جامع شکل می‌گیرد و به جهت وسعت تنوع دومین نمایشگاه قرآن بعد از نمایشگاه تهران به شمار می‌رود.

وجود بیش از 30 بخش نمایشگاهی در نمایشگاه قرآن مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه قرآن مشهد، گفت: این نمایشگاه امسال در 20 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود که بیش از 30 بخش نمایشگاهی در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: عنوان نمایشگاه مشهد، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت است که وجود عنوان عترت به جهت بارگاه منور رضوی در این شهر است که متناسب با این عنوان بخش‌های محتوایی مناسبی تدارک دیده شده است.

سرابی همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حضور بیش از 30 مجموعه را در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه دانست.

حضور برخی بخش‌های نمایشگاه قرآن تهران در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد به بعد از برگزاری نمایشگاه قرآن تهران موکول شده است تا زمینه‌ای برای حضور بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن تهران در مشهد نیز فراهم شود.

سرابی ابراز کرد: از جمله این بخش‌ها استفاده از ظرفیت و حضور رسانه‌های مختلف مانند شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه شما، شبکه استانی و بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن تهران است تا میزان استقبال از نمایشگاه که سال‌های قبل حدود 200 هزار نفر بازدید کننده بوده است، رشد یافته و آمار رو به رشدی داشته باشیم.

captcha