تظاهرات علیه حمله اسرائیل به غزه در سراسر جهان/ شمار قربانیان به ۱۲۱ نفر رسید
کد خبر: 1428551
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
اخرین تحولات فلسطین؛

تظاهرات علیه حمله اسرائیل به غزه در سراسر جهان/ شمار قربانیان به ۱۲۱ نفر رسید

گروه بین‌الملل: مردم کشورهای مختلف در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به غزه که تاکنون ۱۲۱ کشته و زخمی در پی‌ داسته است، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، تظاهرات‌کنندگان در برلین، پایتخت آلمان و آتن، پایتخت یونان در مقابل سفارت رژیم اسرائیل جمع شدند و حمله به غزه و کشتار شهروندان فلسطینی را محکوم کردند.

مردم ترکیه در ده‌ها شهر این کشور با برپایی تظاهرات برای شهدای فلسطینی مراسم یادبود برپا کردند و ترک‌های قبرس نیز در قبرس شمالی به صورت جداگانه تظاهرات کردند.

همچنین تظاهرات‌های اعتراض‌آمیزی نیز در تونس و الجزایر در واکنش به جنگ اسرائیل صورت گرفت.

درخواست آتش‌بس

در لندن، هزاران انگلیسی از جمله یهودیان ضدصهیونیسم، شعار «آزادی فلسطین» و «اسرائیل، حمله به غزه را متوقف کن»، سر دادند.

صدها نفر از مردم آمریکا نیز مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن تجمع کردند و از دولت این رژیم پایان کمپین نظامی علیه غزه را خواستار شدند.

«بلیک سلزر»، فعال کمک‌های انسان‌دوستانه در واشنگتن می‌گوید: من آمده‌ام تا با حمله به غزه مخالفت کنم، ما خواهان آتش‌بس هستیم.

فشار جامعه جهانی و واکنش نتانیاهو

سازمان‌های حقوق بشر در کشورهای مختلف با راه‌اندازی تظاهرات و انتشار پیام‌هایی، خواهان پایان دادن به حمله علیه شهروندان فلسطینی هستند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه، 20 تیر، اعلام کرد که در برابر فشارهای بین‌المللی ایستادگی می‌کند تا عملیات خود را در غزه به پایان برساند.

اسرائیل حدود یک هفته است که به بهانه کشته‌شدن سه نوجوان اسرائیلی و مقصر اعلام کردن حماس، حملات هوایی خود را علیه غزه آغاز کرده و نشانی از آتش‌بس دیده نمی‌‌شود.

تهدید شهروندان غزه به ترک خانه‌های خود

به گفته آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای فلسطین، اسرائیل ضمن تماس با شهروندان غزه به آن‌ها می‌گوید که محل زندگی خود را در آستانه حملات سهمگین و قریب‌الوقوع این رژیم ترک کنند.

این آژانس با محکوم کردن این اقدام اسرائیل گفت: این رژیم در سال 2012 نیز با این کار موجب آواره‌شدن شمار زیادی از مردم غزه شد که امروز در اردوگاه‌ها در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند.

captcha