انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود
کد خبر: 1450518
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
رئیس دانشگاه پاکستان:

انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود

شعب خارجی: فضل رحیم مروت، رئیس دانشگاه چارسده پاکستان در دیدار با مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور گفت: امام خمینی(ره) تمام پیش‌بینی‌های لازم را از قبل محاسبه کرده بود و به همین خاطر انقلاب ایران سال‌های جوانی خود را به موفقیت گذراند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، فضل رحیم مروت، رئیس دانشگاه چارسده با حضور در خانه فرهنگ ایران در پیشاور با علی یوسفی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، رحیم مروت ضمن اشاره به جایگاه و وضعیت دانشگاه چارسده و تلاش این دانشگاه در برگزاری کلاس‌های آموزش کوتاه‌مدت و بلندمدت زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان اظهار کرد: زبان فارسی برای مردم پاکستان بیگانه نیست.

رئیس دانشگاه چارسده گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود و امام خمینی(ره) رهبری بوده است که مردم را به وحدت رساند. ایشان تمام پیش‌بینی‌های لازم را از قبل محاسبه کرده و به همین دلیل بود که انقلاب اسلامی ایران سال‌های جوانی خود را به موفقیت گذراند و با امنیت کامل وارد سال‌های میانه شده است.

رحیم مروت در خصوص همکاری‌های آینده دانشگاهی با خانه فرهنگ ایران در خصوص برگزاری سمینار و نشست‌های علمی، ادبی و همچنین بوستان، گلستان، دیوان حافظ ومثنوی خوانی تأکید کرد.

در پایان رحیم مروت لوح یادبود دانشگاه «باجاخان چارسده» را به رئیس خانه فرهنگ ایران اهداء کرد و یوسفی، نیز یکی از کتاب‌های نفیس دیدنی‌های ایران را متقابلا به رئیس دانشگاه چارسده تقدیم کرد.

captcha