خشم جهانی از تجاوز اسرائیل علیه مسجدالاقصی / انتقاد خاخام صهیونیست از یورش به مسجد
کد خبر: 1470760
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

خشم جهانی از تجاوز اسرائیل علیه مسجدالاقصی / انتقاد خاخام صهیونیست از یورش به مسجد

گروه بین‌الملل: تظاهرات محکومیت تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی دیروز، ۱۶ آبان، در کشورهای موریتانی، اردن، لبنان و نوار غزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصریون»، هزاران تن از شهروندان موریتانی با برگزاری تظاهرات در شهر «نواکشوت»، پایتخت این کشور حمایت خود را از مسجدالاقصی در برابر تجاوزهای شهرک‌نشینان صهیونیست علیه این مسجد اعلام کردند.
علمای موریتانی و رهبران برخی از احزاب مخالف دولت این کشور از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بودند که با سردادن شعارهایی از حکام عرب اتخاذ مواضعی شجاعانه و قدرتمندانه علیه تجاوزات اسرائیل را خواستار شدند.
جنوب نوار غزه نیز دیروز شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه تجاوزات اسرائیل در مسجدالاقصی بود که به دعوت جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در حمایت از این مسجد و رد تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد.
تظاهرکنندگان با محکومیت تجاوزهای مکرر اسرائیل علیه مسجدالاقصی، از امت عربی و اسلامی تلاش برای توقف آن را خواستار شدند.
آوارگان فلسطینی در اردوگاه «برج البراجنه» در «بیروت»، پایتخت لبنان نیز با برگزاری تجمع، همبستگی خود را با مسجدالاقصی که با تهدید و خطراتی از جانب اسرائیل مواجه است، اعلام کردند.
فراخوان اتحادیه علمای مسلمان لبنان برای دفاع از قدس
در همین راستا، اتحادیه علمای مسلمان لبنان اعلام کرد بر علمای اسلامی واجب است که امت اسلامی به‌ویژه جوانان را برای دفاع از مسجدالاقصی و قدس آماده کنند.
درخواست اردنی‌ها برای لغو معاهده صلح با اسرائیل
اردن نیز شاهد تظاهرات اعلام همبستگی با مسجدالاقصی بود که شرکت‌کنندگان در آن از دولت کشورشان خواستند ولید عبیدات، سفیر اردن در تلاویو را فراخوانده و اقدامات در راستای حمایت از مقدسات را تشدید و معاهده صلح با اسرائیل را لغو کند.
انتقاد خاخام صهیونیست از یورش به مسجدالاقصی
اسرائیل اسحاق یوسف، خاخام بزرگ اسرائیل ضمن انتقاد شدید از صهیونیست‌هایی که به مسجدالاقصی در شهر قدس یورش می‌برند و وارد این مسجد می‌شوند، تأکید کرد: آنها باعث می‌شوند خون‌های بسیاری ریخته و زمینه وقوع درگیری‌های خونین در شهر قدس فراهم شود .
خاخام یوسف از همه یهودیانی که به مسجدالاقصی یورش می‌برند خواست اقدامات تحریک‌آمیز خود را در شهر قدس متوقف کنند.
وی تأکید کرد: یورش به مسجدالاقصی اشتباه و خلاف بزرگی است.
مفتی اعظم فلسطین: اسرائیل علیه مسجدالاقصی اعلام جنگ کرده است
شیخ محمد حسین علی، مفتی اعظم فلسطین و امام جماعت مسجدالاقصی با اشاره به حملات پیاپی و اخیر صهیونیست‌ها به این مسجد گفت: رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی اعلام جنگ کرده است.
وی افزود: اوضاع در بیت‌المقدس بسیار وخیم است و این روزها شرایط سختی در این شهر مقدس حاکم است؛ نیروهای رژیم صهیونیستی، اعضای پارلمان این رژیم، وزرای آن و همچنین صدها صهیونیست و مؤسسه صهیونیستی دیگر پیوسته به مسجدالاقصی حمله می‌کنند؛ در حالی که معبد ادعایی آنها هیچ ربطی به مسجدالاقصی ندارد زیرا مسجدالاقصی مسجدی اسلامی است.
یادآور می‌شود، یورش‌ صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی طی چند روز اخیر شدت گرفته و به درگیری بین آن‌ها و فلسطینیان منجر شده است که طی آن چندین نفر کشته و مجروح شده‌اند.

captcha