حمايت رهبران يهود و كاتوليك آلمان از ساخت مساجد در اين كشور
کد خبر: 1592213
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۸

حمايت رهبران يهود و كاتوليك آلمان از ساخت مساجد در اين كشور

گروه بين‌الملل: رهبران كاتوليك و يهود آلمان روز گذشته، 24 مهرماه با صدور بيانيه‌ای مشترك، از تلاش مسلمانان برای ساخت مساجد بيشتر در اين كشور حمايت‌كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) به نقل از روزنامه عربستانی «الوطن»، رهبران يهود و كاتوليك آلمان در اين بيانيه، اظهارات اخير «ولفگانگ هابر» رهبر پروتستان‌های «لوتری» آلمان و سياست‌مداران تندروی اين كشور مبنی بر متوقف‌كردن ساخت مساجد را محكوم‌كردند.
«هانس جوچيم ماير» رييس كميته‌ی ملی مسيحيان كاتوليك آلمان ضمن حمايت از ساخت مساجد جديد اعلام‌كرد: اين حق قانونی و مشروع مسلمانان است كه مكانی برای انجام فرائض دينی داشته‌باشند؛ چرا كه در حال حاضر حدود 5/3 ميليون مسلمان در آلمان زندگی‌می‌كنند.
وی افزود: جامعه‌ی آلمان بايد به سنت‌ها، اصول و تعاليم دين اسلام احترام كامل‌بگذارد و مسلمانان نيز از آزادی بيان و عقيده در اين كشور برخوردارباشند.
«استفان كرامر»، دبيركل شورای مركزی يهوديان آلمان نيز در اين‌باره گفت: حق مسلمانان در ساخت مساجد، كاملاً قانونی و مشروع است و ساخت مساجد باعث تحقق همزيستی مسالمت‌آميز مسلمانان با پيروان ديگر اديان در جامعه‌ی آلمان می‌شود.
گفتنی‌است، هابر رهبر پروتستان‌های لوتری آلمان، روز دوشنبه 23 مهرماه، از تلاش مسلمانان برای ساخت مساجد بيشتر در آلمان انتقاد‌كرده و بررسی مشروعيت قانونی درخواست مسلمانان برای ساخت مساجد جديد را خواستارشده بود.
همچنين، در حال حاضر علاوه بر 159 مسجد موجود در آلمان، 184 مسجد ديگر در حال ساخت است و 2600 سالن ويژه‌ی اقامه نماز نيز در مناطق مختلف اين كشور وجوددارد.
اين در حالی‌است كه تا سال 1990 در آلمان، تنها سه مسجد ساخته شده‌بود.
captcha