اعتكاف بهترين فرصت‌ برای تحكيم فرهنگ دينی است
کد خبر: 1666860
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام گلسرخ:

اعتكاف بهترين فرصت‌ برای تحكيم فرهنگ دينی است

گروه سياسی و اجتماعی: اعتكاف يكی از بهترين فرصت‌ها برای ترويج و تحكيم فرهنگ دينی است، به همين دليل برگزاری آن نيازمند برنامه‌‌ريزی هدف‌مند است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام «ابراهيم حقانی»، سرپرست اداره تبليغات اسلامی لارستان فارس، گفت: علاقه و اشتياق جوانان و نوجوانان به اين مراسم معنوی به حدی زياد است كه از بيست روز قبل به سازمان مراجعه و خواستار ثبت‌نام بوده‌اند.
وی ادامه داد: با جلسات برگزار شده با ائمه جماعات و هيئت امنای مساجد مقرر شد خواهران معتكف در مسجد امام علی(ع) و برادران معتكف در مسجد امام جعفر صادق (ع) مراسم معنوی اعتكاف را بجا آورند.
سرپرست اداره تبليغات اسلامی لارستان فارس افزود: طی اطلاعيه‌های متعدد زمان و مكان ثبت‌نام به اطلاع عموم شهروندان رسيده است.
حجت‌الاسلام «ميرقادری»، سرپرست اداره تبليغات اسلامی اقليد فارس، گفت: در سال جاری مراسم عبادی و معنوی اعتكاف در دو مكان مسجد جامع و مسجد حاج علی اكبر اين شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: از امروز ثبت‌نام در سه نقطه مصلای نماز جمعه، مسجد جامع و مسجد حاج علی اكبر برگزار می‌شود و جهت برگزاری هزار نفر پيش بينی مكان و امكانات شده است.
سرپرست اداره تبليغات اسلامی اقليد فارس پيش‌بينی كرد استقبال جوانان بيش از ظرفيت تعيين شده باشد.
حجت‌الاسلام «حمزه عبدی»، رئيس تبليغات اسلامی جهرم فارس، نيز گفت‌: بايد از لحاظ فرهنگی برای معتكفان برنامه داشته باشيم و اين كار به عهده روحانيون است كه با هماهنگی و برنامه‌ريزی لازم در مساجد بين معتكفان حضور و هم به سؤالات شرعی و دينی آنان پاسخ دهيد و هم در ابعاد مختلف و اهميت اعتكاف و اين سنت حسنه سخنرانی كنيد.
وی محل ثبت‌نام خواهران در دفتر هيئت رزمندگان اسلام و با مسئوليت بسيج خواهران جهرم و محل ثبت‌نام برادران توسط پايگاه‌های مقاومت و هيئت امناء مساجد در مسجد امام حسين (ع) و مسجد جامع را اعلام كرد.
رئيس تبليغات اسلامی جهرم فارس گفت: در روز اول ثبت‌نام، تعداد چهارصد نفر از برادران و خواهران كه اكثريت را جوانان و نوجوانان تشكيل می‌دهند جهت شركت در اين مراسم معنوی ثبت‌نام كرده‌اند.
حجت‌الاسلام حمزه عبدی پيش‌بينی كرد استقبال جوانان از اعتكاف امسال بی‌نظير و گسترده‌تر از سال‌های گذشته باشد.
حجت‌الاسلام «گلسرخ»، سرپرست تبليغات اسلامی خرم بيد فارس، گفت: همانگونه كه جسم نياز به تغذيه، نگهداری و پرورش دارد روح نيز به اين امر نياز دارد كه برای هر دو بعد روحانی و جسمانی بايد برنامه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دقيق و ظريف اسلام برای تكامل انسان اظهار كرد: يكی از برنامه‌های انسان‌ساز اعتكاف است كه در آن انسان با پشت پا زدن به تعلقات نفس و موانع صعود انسان به نقطه مطلوب می‌رسد.
حجت الاسلام گلسرخ افزود: اعتكاف يكی از بهترين فرصت‌ها برای ترويج و تحكيم فرهنگ دينی است.
وی در پايان با توجه به استقبال بی‌نظير جوانان در سال گذشته خواستار برنامه‌ريزی و همكاری در اين زمينه شد.
captcha