مسئولیت اجتماعی فرهنگ کسب و کار را بهبود می‌بخشد
کد خبر: 4168802
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

مسئولیت اجتماعی فرهنگ کسب و کار را بهبود می‌بخشد

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی فرهنگ کسب و کار را بهبود می‌بخشد گفت: زمانی که کارکنان شاهد انجام فعالیت‌های مختلف مسئولیت اجتماعی در بنگاه و واحد تولیدی محل کار خود باشند، انگیزه و تعهد بیشتری نسبت به سازمان خود خواهند داشت و این رویه به توسعه اخلاق، حس وفاداری، تعهد اجتماعی، انگیزه بالا و فرهنگ کسب و کار کمک می‌کند.

سهیلا محبی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سهیلا محبی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس امروز، ۲۲ شهریور در نخستین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی در هر بنگاه و واحد تولیدی، افزایش وفاداری مشتری و محبوبیت را نیز به دنبال دارد و وجهه شرکت را نیز ارتقا می‌دهد.

وی افزود: از آنجا که موضوع «مسئولیت» در راستای تعهد و تعلق به جامعه و تعالی آن یک ضرورت اساسی و اجتناب ناپذیر است لذا توجه ویژه به مقوله «مسئولیت» جدا از ماموریت و همچنین فراتر از یک وظیفه سازمانی و دستوری ضروری است و برای توفیق اهداف کمیسیون جایگزین نمودن رویکرد‌های نوین با روش‌های سنتی و نیز حمایت کافی و وافی از آحاد مختلف جامعه مهم است.

محبی با بیان اینکه به دنبال نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در حوزه تجارت و اقتصاد هستیم و این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم اظهارداشت: فعالان اقتصادی و بزرگان حوزه تجارت و بازرگانی از دیرباز در امور خیر و عام المنفعه نقش مهم و پر رنگی داشته اند و ما در این کمیسیون در اتاق فارس و ایران به دنبال ساماندهی و فرهنگ سازی این رسالت بزرگی که از گذشته به ما رسیده، در این دوران هستیم.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس با اشاره به هدف و برنامه‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق فارس اضافه کرد: تلاش در جهت نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در راستای تولید  مسئولانه را به عنوان یک مولفه مهم در تحقق توسعه پایدار است که تاثیرات این مولفه خلق اثرات پایدار و بهره وری مناسب‌تر و بلند مدت در جامعه است که در همین زمینه خاطر نشان می‌سازد که هر ۱۳ نفر تاجر موسس اتاق بازرگانی شیراز (سال ۱۳۰۷) در راستای مسئلیت اجتماعی رسالت خود را به گونه‌ای انجام داده‌اند که پس از گذشت حدود یک قرن هنوز بیمارستان نمازی، موقوفات پوستچی و اردو بازار در آن می‌درخشد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی و در دست اقدام کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: این کمیسیون حامی تمام رویداد‌ها و فعالیت‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی خواهد بود؛ چرا که رسالت ذاتی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی تلاش در جهت فرهنگ سازی اصلاح ساختار و استراتژی بنگاه‌ها در زمینه‌های مختلف است.

محبی همچنین عدم تفکیک تفکیک مدیریت بنگاه‌ها را از معضلات اساسی استراتژی سازمانی از مالکیت آن دانست و تاکید کرد: این مسئله باعث شده اهمیت مسئولیت نیز به درستی تبیین نشده باشد.

وی از همکاری اعضای کمیسیون برای مشارکت در انجام فعالیت‌ها در دوره قبل قدردانی کرد و افزود: در طول این دوره از ظرفیت‌های کمیسیون و اتاق بازرگانی جهت تقلیل معضلات و محدودیت‌های موجود و فرهنگ سازی اصلاح ساختار استفاده خواهیم کرد که در همین راستا برگزاری رویداد‌های آموزشی راهگشاست که امید به دنبال آن داریم.

یادآور می‌شود، در این جلسه اهداف و برنامه‌ها کیممیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس در سال ۱۴۰۲ در دو بخش مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی مطرح و مورد ارزیابی و بررسی اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha